Tavada Karagöz Balığı ( Roasted Two Banded Bream )


Uzun aralar için kendimi kötü hissederek bir tarif daha giriyorum bloga. Terslikler üst üste geliyor sürekli. Bir türlü siteyle ilgilenemiyorum. Sadece yorumları kontrol edecek ve yeni yorum varsa onları cevaplayacak kadar bir süre ilgilenebiliyorum. Elimden geldiğince yeni bir şeyler koymaya çalışsam da ancak bu kadar olabiliyor. Bu yemeği de taa şubat ayında yapmışım. Kalmış bir kenarda fotoğraflar. Oradan hatırlayabildim. Hemen tarifi yazmaya başlayım en iyisi. Zaten çok kolay bir tarif. Basitçe karagöz balığı nasıl tüketilebilir sorusuna cevap niteliğinde. Karagöz balığı çipuragillerden bir balıkmış. Zaten tipinden de anlaşılıyor.

Malzemeler 



Kişi başına 1 adet karagöz balığı - 2 Two banded breams

Kızartmak için tavanın dibini yağlayacak kadar zeytinyağı - Olive oil

Balık başına 1 adet defne yaprağı - 1 bay leaf for each fish

1 dal taze biberiye - Rosemary

Yanında servis etmek için

250 - 300 gr brokoli - 250 - 300 gr broccoli

1 adet patates - 1 potato

Pul biber - Red pepper flakes

Tuz - Salt

Karabiber- Blackpepper

Sarımsak - Garlic

Ve istediğiniz her türlü baharat 

Hazırlanışı

Ben balıkları aldığım yerde temizletmiştim. Ama yine de eve gelince güzelce bir daha yıkadım ve kalan bir şeyler var mı diye kontrol ettim. Balığın her iki yüzüne de bıçakla birer çizik attım. Defne yaprağını ve bir kaç yaprak biberiyeyi balığın göbeğine yerleştirdim. Kalan bir kaç yaprak biberiyeyi de tavaya serpiştirdim. Ben balığı pişirirken tuzlamıyorum ama arzu ederseniz siz tuzlayabilirsiniz.

Yapışmaz bir tavaya çok az zeytinyağı döktüm ve tavaya bir güzel yaydım. Orta ateşte tavayı ısıttım. Ocağınız çok harlı bir ocaksa altını daha da kısabilirsiniz. Balığı güzelce tavaya yerleştirdim. Alt kısmı kızarıncaya kadar pişirdim. 5 - 6 dakika yeterli. Sonra balığı nazikçe çevirdim ve bir o kadar da diğer yüzünü pişirdim. Balığı pişirirken çok kurutmamak lazım diye düşünüyorum. O attığım çizikler açılıp balığın rengi değişince çeviriyorum ben. Tavaya temas eden yerleri de kızarmış oluyor zaten o arada. Ama tabii ki zevk meselesi. Daha fazla da pişirebilirsiniz.

Ve tarif bu kadar.

Yanında yemek içinde brokoli ve patates yaptım ben. Brokoliyi güzelce yıkadım ve dilim dilim kestim. Aynı mantar doğrar gibi. Patatesi de çok kalın olmayacak şekilde dilimledim. Hepsini bir kapta zeytinyağıyla ve baharatlarla harmanladım. Ben pul biber, kekik, tuz karabiber koydum. Dilimlenmiş sarımsak da eklenebilir bu karışıma. Çok güzel oluyor. Her neyse,  fırın tepsisine Pişirme kağıdını yerleştirip 180 derece ızgara ayarında ısıttım fırını. Tepsi ve fırın ısınınca bu harmanladığım her şeyi tepsiye yaydım. Üzerleri kızarıncaya kadar pişirdim.  Balıkla servis ettim.

Fırınla uğraşmak istemem derseniz bu işlemi tavada da yapabilirsiniz.


Yanına koyduğum sos da zeytinyağı, limon suyu ve dövülmüş hardal tohumu karışımı. İçinde çok az da tuz var.

Bu arada balığı çevirirken metal yerine tahta veya silikon bir aparatla çevirmenizi öneririm. Metalle derisi parçalanıyor. Çok önemli değil ama işte görüntüsü pek hoş olmuyor.

İşte böyle. Deneyecek herkese afiyet olsun. Sevgiler, saygılar.


Directions

Fish

-  Stuff the fish with bay leaf and rosemarry ( you can add a clove of garlic ) and score each side

- Lightly grease the pan and heat it until its really hot

- Add fishes and turn the heat down a little bit

- Cook them until they are slightly fry

Broccoli and Potatoes

- Cut your broccolies into florets of even size

- Slice the potatoes ( not too thick )

- Mix potatoes, broccolies, slices of garlic, olive oil , red pepper flakes, blackpepper and salt in a large bowl

- Put all of them on baking sheet and toss them in a preheated oven ( 200 °C )

After 30 min. its done. I hope you enjoy.



Yorumlar

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar