Ev Yapımı Kedi Maması



Evet bugün ufak dostlarımız için ev yapımı mama tarifi veriyorum. Sebebi de zamanında bu konuda çok sıkıntı çekmiş olmam. Türk kaynaklarda doğru dürüst bir tarif bulamayıp yabancı kaynaklara yönelmek durumunda kalmıştım. Baya bir araştırma yaparak ve çevremdeki veterinerlere de sorarak bir tarif oluşturmuştum. Bu söylediğim tabi yaklaşık 7-8 sene kadar önceydi. Evde pişen yemeği kedilerime veremeyeceğimi biliyordum. Baharat, tuz, yağ bu tarz şeylerin kediler için zararlı olduğunu da öğrenmiştim. Sadece tavuk ya da ciğer pişirip vermek de istemedim. Çünkü evde yaptığım mamanın besleyici olmasını da istiyordum. Hani veterinerlerde satılan premium mamalara alternatiftir demiyeceğim. Çünkü gerçekten evde yaptığımız mamanın veterinerlerde satılan profesyonel mamalar kadar besleyici olmasına imkan yok, ama bahsettiğim mamaların da fiyatları malum. Benim verdiğim bu tarif, evde pişen yemeğe ya da marketlerde satılan mamalara alternatif olabilecek bir mama. Bir de mutlaka bahsetmem gereken bir nokta daha var. Eğer kedinizde bir sağlık problemi varsa ( böbrek, karaciğer, sindirim, kristallenme vs. vs.) bu mamayı kesinlikle vermeyin. Mutlaka veterinerinizin önerdiği ilaçlı mama diyebileceğimiz mamaları verin. Benim tarifim sağlık sorunu olmayan kediler için. Ve tabii ki kedilerinize vermemeniz gereken bir kaç şeyden de bahsetmem gerekir. Listeleyeyim hemen:



  • Domates , domates sapı ve yaprakları

  • Soğan

  • Sarımsak

  • Tuz

  • Konserve balık (Çok az miktarlar da sorun olmayabilir ama sürekli vermemek gerekir)

  • Her türlü baharat

  • Her türlü tatlı (şeker, çikolata)

  • Mantar

  • Çiğ et (parazit yapar)

  • Süt (bağırsakları bozuyor)

  • Asitli yiyecekler (limon,portakal...)

  • Yazmama gerek yok sanıyorum ama yine de yazayım kola,çay(pratikte insanlar için üretilmiş hemen hemen her şey)

  • Elma çekirdeği ve yaprağı

  • Mısır

  • Şeftali, şeftalinin çekirdeği ve yaprağı

  • Kayısı, kayısı çekirdeği ve yaprağı

  • Kiraz çekirdeği ve yaprağı

  • Çiğ yumurta ( insanlara da zararlı zaten bildiğiniz üzere, hastalık kapma ihtimali her zaman mevcut )

Bitki olaraksa çok fazla şey var. Baya bir kısmının ne olduğunu ben de bilmiyorum ama yazmakta fayda var diye düşünüyorum.



  • Aşk Sarmaşığı

  • Açelya

  • At Kestanesi

  • Beyaz Zambak

  • Boncuk Fasülye

  • Cennet Bahçesi

  • Çuha çiçeği

  • Dua Çiçeği

  • Ejderha Ağacı

  • Fil Kulağı

  • Fulya

  • Hint Tırmığı

  • Hint Kauçuğu

  • Hint keneviri (haşhaş)

  • İngiliz Sarmaşığı

  • Japon Zambağı

  • Kaplan Zambağı

  • Kasırga Otu

  • Kaynana Dili

  • Kene Tohumu

  • Kuşkonmaz

  • Küstüm Otu

  • Kudüz Kirazı

  • Küba Defnesi

  • Nergis

  • Okaliptus

  • Ökseotu

  • Paskalya Zambağı

  • Porsuk Ağacı

  • Sardunya

  • Sarmaşık

  • Siklamen

  • Sonbahar Çiğdemi

  • Şeker Kamışı

  • Şeytan Sarmaşığı

  • Difenbahya

  • Tüylü aşk Merdiveni

  • Yaban Yasemini

  • Yüksük otu

  • Zakkum ( bu zaten insanlara da zehirli )

  • Zambak

Bu arada sizin bildiğiniz ve benim tespit edemediğim bir şeyler varsa eklemekten kaçınmayın. Bu kadar bilgiden sonra artık tarife de geçeyim.

Malzemeler



4 parça tavuk pirzola (ciğer ya da taşlık da kullanılabilir ama tavuk kadar besleyici olmuyormuş. Veterinerimin bana söylediği bu en azından. Bu arada tavuğun her hangi bir kısmını da kullanabilirsiniz.)

1 adet çok büyük olmayan kabak

1 adet havuç

1 adet biber

1 adet küçük patates

1 çorba kaşığı pirinç

1 çorba kaşığı pilavlık bulgur

Benim elimde yoktu ama bir boğum karnabahar ya da brokoli koyabilirsiniz.

Yabancı tariflerde gördüğüm bir şey de yumurta kabuğunu öğütüp karışıma katıyorlardı ama ben yapmıyorum. Tam oturtamadım kafamda o kısmını.

Hazırlanışı


Düdüklüde suyu kaynattım. Kaynayan suya 4 parça tavuğu, dilimlediğim kabak ve patatesi, büyük parçalara böldüğüm havucu ve biberi koydum. Tabi biberin acı olmadığından emin olun önce. Hayvancıklar yamulmasın. Düdüklüde 10 - 15 dakikada pişiyor. Başka bir tencerede de iyice yıkadığım pirinç ve bulguru pişiriyorum. Bu arada kemikli et kullanıyorsanız, mama piştikten sonra o kemikleri mamadan derhal uzaklaştırın. Hatta kalan suyu süzüp öyle ekleyin derim. Neyse efendim bu mamayı hazır hale getirmenin 2 yolu var. Ya tavukları bıçakla ufak parçalara bölüp kalan malzemeleri çatalla ezersiniz. Sonra da süzdüğünüz suyu ve süzdüğünüz pirinç ve bulguru mamaya katar iyice karıştırırsınız. Ya da bütün malzemeyi blenderdan geçirirsiniz..


Pişirme suyunu sakın atmayın, mutlaka mamaya katın. Fazla sulu oluyorsa mama bir kısmını eklersiniz. Mamayı hazırlama şeklinin seçimi daha çok kediyle alakalı. Benim ufaklık blender dan geçirilmiş mamayı yerken zorlanıyor. Dili pabuç gibi olduğundan kontrol edemiyor. Ona büyük parçalar olarak veriyorum. Diğer kedime zaten veremiyorum çünkü kristallenme problemi var. O yüzden ilaçlı mama yiyor. Bu mamayı sırf siz görün diye blenderdan geçirdim yani :D Kedim zorlansa da yiyor :)) Bir kısmını da mahallenin köpeğine indirdim. Bu malzemelerle yaptığınız mama 1 kediye 1 hafta kadar gidiyor. Market maması yerine veriyorsanız bu mamayı, alıştırmak için ev yapımı mamanın içine bir kaç tane kuru mama atabilirsiniz. Nazlı kediler hemen yemeyebiliyor mamayı çünkü. Ama sizlere tavsiyem, bunu tecrübe de etmiş birisi olarak söylüyorum, marketten aldığınız mamalar yerine bunu vermeyi tercih edin. O mamalar kısa vadede pek zarar vermese de uzun vadede hayvanlara pek iyi gelmiyor. Tabii ki istisnaları vardır ama benim gördüğüm bu. Kimsenin işine de karışmak istemem ama işte benden size ufak bir tavsiye olsun. Evet tarif bu, umarım ufak dostlarınız memnun kalır.....

Bu akıllımda bu mamayı yememesi gereken kedim. Keşfe çıkmış şapşalım. Ben de yakaladım tabii ki. Temsili fotoğraf bu yani :D Yemesine müsaade etmedim . Yemesi gereken kedimse aç değilse ağzına mama koymaz. Saat absürd olduğu için temsili fotoğrafla idare edicez yani. Mama saatini tutturamadım.

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık! :)
    Ben de kedilerin tüy dökmelerini engelleyebilecek çözümleri araştırırken haşlanmış yumurtanın tavsiye edildiğini öğrenmiştim. Haftada 1 defa verilebilir deniyordu. Birkaç farklı kaynaktan okudum. Belki sizin tarifinize haşlanmış yumurta da eklenebilir diye düşündüm.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim ve haklısınız, haşlanmış yumurta eklenebilir. Sadece çiğ olarak zararlı. Yalnız yumurtanın bozulma hızı mamada sorun yaratabilir belki.Emin olamadım. Yumurtayı haşlayıp tam kediyi doyuracağımız zaman tabağına ekleyebiliriz. O daha iyi olur gibime geldi. Yumurta kabuğunu da biraz daha araştırdım. Kalsiyum ihtiyacı için koyuyorlarmış. Peynir de olur demişler ama tuzsuz peynir bulmak lazım. Biraz daha bakacağım, değişik malzemeleri araştıracağım. Belki çeşitlendirebiliriz mamayı.

    Yorumunuz için yeniden teşekkürler. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Yumurta kabuğu çok ilginçmiş ama onun da bir faydası varmış demek ki. Evet bahsettiğiniz şekilde yapılabilir. Gerektiğinde bu mamayı uygulayabilirim. Çok teşekkürler bilgi için, sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim. Yeşil mercimek demişler bir kaynakda da. Ona da bakacağım.

    YanıtlaSil
  5. Laktozsuz süt için gayet besleyici demişti veterinerim. Bende araştırdım biraz o konuyu, petsshoplarda besleyici ve süt arttırıcı olarak satılan sıvı gıdaların laktozsuz süt olarak satıldığını farkettim. Hem de yaklaşık 20 katı fiyatına. Laktozsuz süt tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  6. Ayrıca ellerinize sağlık mama gayet hoş görünüyor, benim bile canım çekti :)

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim :) Robottan geçirmeyince daha güzel görünüyor :D
    İçinde tuz olsa oturup yenir yani, o derece :))

    YanıtlaSil
  8. Laktozsuz süt vermeyi hiç denemedim. Ama mantıklı. Sonuçta normal süt dokunduğunda laktozsuz içiyoruz biz. Hayvanlar için de böyle bir durum olabilir. Veterinerime soracağım mutlaka :))

    YanıtlaSil
  9. Kuş beslediğim yıllarda, mama kaplarının içine karıştırıyordum iyice ezilmiş yumurta kabuğunu. Bilhassa kalsiyum alımı için, beslediğimiz canların mamalarına katmamızda fayda var.
    Sayın Gülce verdiğiniz tarifi sokak kedileri için uygulayacağım, çok teşekkürler, bilgilendirmeleriniz için.

    YanıtlaSil
  10. Evet haklısınız, yüksek seviyede kalsiyum içeriyormuş yumurta kabuğu. Mamalara karıştırmakta fayda var diye düşünüyorum ben de. Ayrıca rica ederim. Keşke daha da çok bilgilensem de daha çok yazabilsem. Küçük dostlarımız çok önemli. Hep itinayla yaklaşmak lazım :))

    YanıtlaSil
  11. Tarifinizi sokak kedilerime pişirdim. 4 yavru, anne, Kara Boncuk birkaç da hariçten misafir kedi bayıla bayıla yediler. Tabii ciğer kokusu bir kabus ama kediler için katlanıyor insan. Yeni tariflerinizi merakla bekleyeceğim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Evet ciğer kokusu insanı mahvediyor. Hele yanlışlıkla yakarsanız tam bir felaket. Bir kez başıma geldi. Allah düşmanıma vermesin diyeceğiniz türden :)) Taşlık kullanabilirsiniz aslında. Taşlık o kadar kötü kokmuyor.
    Yorum için teşekkür ederim. Ayrıca sokakta yaşayan hayvanları düşündüğünüz için, sizi de alnınızın ortasından öpüyorum. Herkes sizin gibi olsa :))

    YanıtlaSil
  13. Mama tarifinize bakarak mamayi yapmaya karar verdim.icine kullanmakta oldugum acana mama iceriginde bulunan gidalardan taklive yaptim.sormak istedigim hazirladigimiz bu mama tek kedi icin buzdolabinda kac gun tazeligini muhafaza eder?kac icinde tuketilmesi gerekli.merakla cevabinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  14. 5 günde bitse iyi olur. Zehirleme durumu filan olmuyor ama, kokusu değişiyor hafiften. Tazeliği gidiyor. Benim kedim zaten hafif bir değişiklikte yemeyi reddediyor :))
    5 gün sonunda 1 yemek kaşığı kadarı artıyor benim kedimde. Ama tabi her kedi aynı miktarda yemiyor. Artık kedinizde bir dener bakarsınız. Yorum için çok teşekkür ediyorum. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. tarif için teşekkürler.. ellerinize sağlık... fakat piyasada organik tavuk bulunmadığı için kedime tavuklu mama yedirmek istemiyorum. ve piyasadaki ucuza satılan kuru mamaları, kedilerde zaman içerisinde bağırsak kanserine neden olmasından dolayı tercih etmiyorum..acaba tarifi balıkla denesek olur mu? ve bu balık herhangi bir balık olabilir mi?

    YanıtlaSil
  16. Rica ederim :) Balıkla tabii ki olur. Ama kılçıklara dikkat etmek gerek. Güzelce temizlenip mamayı balıkla pişirebiliriz. Hem de minik dostlarımız mamanın tadına bayılacaktır. Hatta ben de bayılabilirim :D
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. çok teşekkür ederim :) bu arada önemli bir detayı unutmuşum.. benim kedim henüz 4 aylık.. bu mamayı yiyebilir mi bilemedim..? :) bizden de sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Genelde yavrular 4 aylık olduklarında kuru mamaya geçiyor.Kuru mama yiyebiliyorlarsa bunu da yerler sanki ama balık dokunur mu bilemiyorum. Veterinere sormakta fayda var bence. Bir de bu mamayı balıkla hazırladığımızda daha az miktarda yapmalıyız diye düşünüyorum. Balık çabuk bozulur gibime geliyor çünkü.

    YanıtlaSil
  19. kuru mama kullanıyoruz ama bebek kuru maması.. haklısınız balık çabuk bozulabilir, az miktarda hazırlamalı, dediğiniz gibi.. veterinerimize soralım balık yiyebilir mi diye.. tekrar çok teşekkürler gülce hanım... güzel günler dileğiyle...

    YanıtlaSil
  20. Ne demek. Keşke çok daha bilgili olsam da, daha faydalı olabilsem. İlginiz için çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  21. estağfurullah.. asıl ben teşekkür ederim, cevapsız bırakmadığınız için... sitenizi ve sizi tanıdığım için çok mutluyum...! :) güzel akşamlar dileğiyle...

    YanıtlaSil
  22. Duygularımız karşılıklı :)
    İyi günler ve mutlu bir yaşam dileğiyle....

    YanıtlaSil
  23. Tarifinizi denedim barınaktan geçici olarak aldığım kedi yavruları bayılarak yiyorlar.Çok teşekkür ederim.Yalnız tavuğu haşladıktan sonra yağının donmasını bekleyip kaşıkla atıyorum onları, geriye saf tavuk suyu kalıyor. O katı yağ ishal edebiliyor yavruları.Havuç yoktu ben de kırmızı mercimek kattım.Tekrar çoooook teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  24. Rica ederim Neriman hanım. Evet ben o noktayı atlamışım. Tavuk aşırı yağlıysa onları almak gerekir. Hani büyük kedi için sorun olmaz ama yavru kedi için zararlı olabilir. Ayrıca sizin gibi hayvan sever insanlara bayılıyorum. Barınaktan aldığınız bebekler için de size çok teşekkür ediyorum. Yavruların barınaklarda hiç şansı olmuyor çünkü. Sizin gibi insanlar sayesinde bir şansları oluyor :))
    Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. Bana göre tam tersi;evde hazırlanan menüler,o çok kaliteli denilen kuru mamalardan kat kat sağlıklı.Yıllardır kedi-köpek besliyorum,bir tanesine bile o "harika" mamaların yaradığını görmedim.Hatta bu konuda çok dertliyim.Resmen hayvanlarımı hasta etmek için servet dökmüşüm.Çok araştırdım ve 3-4 yıldır BARF ile besliyorum (hiç parazit sorunu yaşamadık),mükemmel sonuç alıyorum ama sizin hazırladığınız tarzda mamayı da sağlıklı buluyorum.değişik bir şeyler yemeleri için deneyebilirim,teşekkürler

    YanıtlaSil
  26. Rica ederim Fatma hanım :)
    Benim bahsettiğim ilaçlı mamalar sağlık problemi olan kediler için olan mamalar. Mesela benim kedimin böbrekleri ve idrar yolları problemli. Ona özel ilaçlı mama kullanmak mecburiyetindeyim. Aksi takdirde durumu ağırlaşıyor. Bir yığın çile çekiyor yavrucak. Kan yolları açılıyor, serum takılıyor, filmler çekiliyor, kateter takılmak zorunda kalınıyor. Kısacası hayatı tehlikeye giriyor. Böyle problemleri olan kedilere, benim tarifini vermiş olduğum mamayı da, market mamalarını da öneremem. Başka birinin minik dostunun sağlık problemleri yaşamasına sebep olmayı hiç istemem. O yüzden özellikle belirtmek ihtiyacı duydum :))
    Sevgiler, saygılar...

    YanıtlaSil
  27. Merhaba benim 6 tane yavrum var daha 3 haftalıklar ve kutularından çıkmaya başladılar artık annesine koyduğum yaş mamadan yediğini gördüm. Şahsen yaş mama yani hazır mamaları pek yemesini istemiyorum. Bu verdiğiniz tarifi yapsam yerler mi acaba daha ufaklar yiyip yemeyeceklerinden şüpheliyim.

    YanıtlaSil
  28. Yemesine yerler ama daha çok ufak olduklarından sağlıklarına nasıl etki eder bilemedim. Veterinerinize bir danışın bence. Dokunursa diye endişelendim de. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Merbaha!
    Ben sokakta bulduğum ve apartmanımızın bahçesinde barındırdığım yavru kediyi hazır mamalarla besliyorum , bu tarif yavru kediler için uygun mu ?

    YanıtlaSil
  30. Merhaba Aysu hanım. Çok küçük yavru kediler için özel karışım sütler oluyormuş. Onlarla beslemek gerektiğini duymuştum. Çok küçük kedi hiç beslemedim. Ancak hazır mama yiyecek kadar büyüdülerse bu tarifin bir zararı olacağını zannetmiyorum. Yine de herhangi bir veterinere telefon edip sorarsanız daha garanti olur. Sizin de benim de içim daha bir rahat eder. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  31. Yarın hemen yapıcam. Kızımın maması bitmek üzere. Bende tuzsuz yediğim için denicem :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  32. Rica ederim. Umarım kedicik severek yer:)
    5-6 gün ne yediricem ben şimdi diye düşünmeden, hemencecik servis :))

    YanıtlaSil
  33. gülşah özdemir5/5/15 18:57

    merhabalar, verdiğiniz bilgiler için öncelikle minnettarım, ellerinize sağlık..
    ben şunu sormak istiyorum.. kediler için geçerli her mama cins kediler içinde geçerli midir? benim kedim chinchilla .. ona da ciğerli kabaklı havuçlu mamalar pişirebilir miyim?

    YanıtlaSil
  34. Rica ederim Gülşah hanım:)
    Bir sorun olacağını zannetmiyorum ama, bazı cins kedilerde, belirli hastalıklara yatkınlık olabiliyormuş. Mesela benim erkek siyam kedim var. Kısırlaştırılmış. Çok sonraları veteriner değiştirdiğimde, kısır erkek siyamların kristalleşmeye ve boşaltım sistemi rahatsızlıklarına daha yatkın olduğunu öğrenmiştim. O zamanlar haberim de yok böyle bir şeyden. Haliyle ev yapımı mama veriyordum. Ev mamasımı tetikledi hastalığını bilmiyorum. Ama sonuç olarak şu an idrar yollarında arada bir sorun çıkıyor. Bu durumu öğrendiğimde ev mamasını kesmiştim. Chinchillalarda böyle bir durum söz konusu mu bir araştırmak lazım diye düşünüyorum. Böyle bir durum varsa prof. mama daha sağlıklı olabilir.
    Zaman ayırıp yorum yazdığınız için de çok teşekkür ediyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  35. Güzel ama kediler için tavuk zararlı diye biliyorum daha doğrusu ben eskiden tavukla besliyodum veteriner tavukla beslemememi söyledi gittiğim veteriner bilindikti bu arada

    YanıtlaSil
  36. İşte demek ki veterinerden veterinere göre değişiyor. Benimki de, ciğer sadece ödül için verilebilir, tavuk her zaman daha besleyicidir dedi. Artık herkes güvendiği veterinere göre, içindeki etin cinsini değiştirerek mamayı pişirebilir. İşin eğitimini almadığım için veterinerimin söyledikleri doğrultusunda hazırladım ben. Bilgisi olan arkadaşlara da buradan sormuş olalım fikirlerini :)

    Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  37. Merhaba! Benim kedim 5 aylık.Bu mamayı yaptım ve gerçekten beğenerek yedi.Kedimin bulgura alerjisi var.Bulgur besleyici ve doyurucu.Fakat maalesef ki bulgur kullanamam.Bulgur yerine tavsiye edebileceğiniz bir şey var mı ? Şimdiden teşekkürler.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  38. Merhaba Beyza hanım. Kedinizin mamayı beğenmesine çok sevindim. Bu tarz mamalara makarna da koyuyorlar. Ben hiç denemedim gerçi, o yüzden de önermek istemiyorum. Ama basitçe bulgur malzemelerden çıkartılıp sadece pirinçle de pişirilebilir. Makarna konusunu bilen, deneyen arkadaşlar varsa görüşlerini de buradan yazabilirler. Biz de aydınlanmış oluruz.

    Yorum için de teşekkürler Beyza hanım. Zaman ayırıp yazmışsınız. Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  39. Evet idrar ve böbrek yolu problemi olan kedilerde tuz ve tuz içeren besinler büyük sıkıntı yaratıyor. Hazırladığınız tarif bana sorarsanız kuru mamadan daha sağlıklı. O yüzden kristalleşmeye bağlı böbrek sorunu olan kedilerde sorun olacağını düşünmüyorum. Mümkün olduğunca doğal beslemek gerekiyor. Teşekkürler tarif için

    YanıtlaSil
  40. Rica ederim. Her türlü baharat da zararlı. Sadece hasta kedilere değil tümüne hem de. Böbrek idrar yolu hastalığı ve bu mamaya gelince, Eğitimini almış olsaydım kesin bir yargıda bulunabilirdim, ama işin iç yüzünü bilmeden bir şey diyemiyorum. Veterinerim ne derse o yolda ilerlemek durumundayım. Evde kedi köpek kuş vs. beslemek, türü önemli değil, beraberinde çok büyük bir sorumluluk getiriyor. Aynı çocuk büyütür gibi. En azından benim için. Ve herkes için de böyle olması gerekir diye düşünüyorum. Şimdi derim tamam bu mamayla besleyin diye, sonra hayvancığın başına bir şey gelir. Sonra vallahi vicdan azabından ölürüm. O yüzden ben yine de derim ki, veterinerinize sormadan bu mamayı ciddi sağlık sorunu olan hayvancıklar için pişirmeyin :))

    İşte böyle. Bu arada yorum için çok teşekkür ederim. Yeniden görüşmek üzere, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  41. merhaba.evimizde 1 anne ve 2 yavru kedi var.Yavrular henuz 3 aylik anne 1 yasinda.Verdiginiz tarifi bire bir uyguladik icine ek olarak 1 su bardagi kirmizi mercimek ekledik.yavrular nasil yiyorlar anlatamam o kadar sevdilerki neredeyse tencereyi yiyecekler sandim.Ancak anne hic ama hic yemedi yanliz anne ile ilgili soyle bir durum bar dogumdan sonra sadece ölmeyecek kadar yemek.yiyor zaten.en az 3 cesit kuru mama,yaş mama,salam,sosis,cig yada pismis tavuk,kendi yemegimizden hatta inanilir gibi degil ama kuzu cigeri bile yemiyor.ne verecegimi sasirdim artik.Cok ac miril miril ama onune konulan hic bir seyi yemiyor.Cok.mecbur kalinca mecbur gidip 3 5 tane kuru mama yiyor hepsi o kadar.Bilgisi olan varmi acaba ne yapmali.tarif coook ise yaradi tesekkur ederiz..

    YanıtlaSil
  42. Rica ederim. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Anne kedi neden öyle oldu ben de bilemedim. Sanki anne olmak için yaşı biraz küçük gibi mi ne? Belki onunla alakalı bir durumdur. Bilemedim.
    Veterinerlerde ameliyat sonrası, nekahat dönemlerinde yenilmek üzere üretilmiş yaş mamalar oluyor. Ne özelliği var bilmiyorum ama belki onlardan yer. Veterinere sorulabilir aslında.Bir de bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olursa seviniriz.

    Not: Cevaplarım çok gecikmeli oluyor şu sıralar. Ne olur kusura bakmayın. Koşuşturmam biraz çok şu sıralar :)

    YanıtlaSil
  43. Merhaba, 4tane 1aylık yavru kedim var 3haftalıkken annesiz kaldılar 1haftadır süt tozuyla besliyorum ama artık yetmiyor.... bebekler için bildiğiniz bir mama varmı evde uygulayabileceğim?

    YanıtlaSil
  44. Çok küçüklermiş Ebru hanım. Bu konuda yeterli bilgim yok. Yanlış bir şeyler söylemek istemem. Şu sıralar mama almak için veterinere gideceğim. Veterinerime bir sorarım. Yarın ya da sonraki gün gideceğim. Mutlaka sorarım :)
    Hemen yardımcı olamadığım için özür dilerim. Kusuruma bakmayın. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  45. Ebru hanım, bebekleri veterinere sordum. 2 aylık oluncaya kadar kedi sütüyle beslenmesi lazım dediler. Pet shop ve kliniklerden temin edebilirsiniz. 2 aylık oluncaya kadar, her gün 3 saatte bir kedi sütüyle beslenmeleri gerekiyormuş. 2 aylıktan sonra ise kuru mamaya geçebileceğinizi söylediler. İyi akşamlar sevgiler.

    YanıtlaSil
  46. üzgünüm ama barınaktaki veteriner hekim bir tane hazır mama markası önerdi. Miyu'ya (kedim) o mamayı vermem gerekmiş.Yine de yazayım çiğ yumurtanın hem hayvanlara hem de insanlara zararlı olduğunu daha yeni bu sitede öğrendim.Çünkü babam Miyu'ya hep çiğ yumurta veriyor.Biz Antalya'da iken de çiğ yumurta vermiş.Sonradan biz de vermeye başladık.Babama çiğ yumurtanın hayvanlara ve insanlara zararlı olduğunu söyledim.Eve gidince de anneme söyleyeceğim... Veterinerinden izni olan herkese bu el yapımı mamayı tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  47. Çiğ yumurta dışında da genel olarak insanlar için olan çoğu şey hayvanlara zararlı oluyor. Baharatlı, tuzlu, şekerli...vs. Çikolata şeker gibi şeyler. Yapay şeyler diyelim kısaca. Veteriner özel bir mama önerdiyse muhakkak onu kullanmak gerekir, doğru söylemişsiniz. Ve mamamı da tavsiye ettiğiniz için de çok teşekkür ederim. Veterineriniz özel mama önerdi diye de üzülmeyin bence. Ne kadar sağlık sorunlarına üzülsek de, veterinerlerimizi dinlediğimiz sürece minik arkadaşlarımız uzun hayatlar yaşıyorlar. Bize de onları sevmek, bol bol oyun oynamak ve arkadaşlık etmek kalıyor :))

    YanıtlaSil
  48. Merhaba,
    Öncelikle tarif için çok teşekkürler. İnsan için de dahil, şu hazır olan herşeyin uzun vadede sorun olacağına inanıyorum ve bu yüzden tarifiniz için çok teşekkür ederim.
    Benim ufaklık "Çarşı" size çok minnettar. Fakat çok fazla gidip gelip yiyor. Bunun bir sakıncası var mıdır? Tuvaletini de çok yapıyor tabi sonra.
    İlk kez küçük bir kedi besliyorum o yüzden tedirgin oldum biraz. Cevabınızı rica ederim. Tekrar çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  49. Rica ederim :)
    Kediler için veterinerler genelde günde 2 kere yesin, öyle alıştırın diyorlar. Her canı istediğinde gidip yememeliymiş. Ben de kedilerim için bu söyleneni uygulamaya gayret ediyorum. Sabah 9, akşam 9 veriyorum yemeklerini. Ama kedilerimden bir tanesi bu kurala kesinlikle uymuyor. Koyuyorum mamayı 2 mışmışlıyor bırakıyor. Yarım saatte bir yemek istiyor sonra. Huyu öyle hayvanın. Ama yine de ben uygulamaya çalışıyorum. Yetişkin kediler için böyle olmalı diyorlar. Ufak kediler için nasıl oluyor bilmiyorum. Bir sormak gerek. Herhangi bir veterineri arayıp, kedim şu kadar aylık ne yedirmeliyim, ne sıklıkta yedirmeliyim diye sorarsanız size mutlaka yardımcı olurlar.
    Çarşıya da, size de mutlu bir hayat dileyerek cevabımı sonlandırıyorum. Zaten hızımı da alamadım. Bıraksanız sabaha kadar da yazarım heralde :))
    iyi akşamlar, sevgiler..

    YanıtlaSil
  50. Merhabalar!
    benim beslenme ile ilgili birkaç sorum olacaktı.
    (kedim 9 aylık fakat bana 2 ay önce geldi. kısırlaştırıldı)
    whiskas kuru mama her zaman yemek kabında bulunuyor. onun dışında 2 haftada bir yarım kilo tavuk ciğer, 250 gr tavuk göğsü, patates, garnitür (patates, havuç, bezelye (tuzu gitmesi için güzelce yıkıyorum) ) biraz makarna biraz pirinci bir tencerede güzelce haşlayıp buzdolabı poşetlerine günlük vereceğim miktarda poşetleyip buzluğa atıyorum. günlük olarak sabah ve akşamları olmak üzere yarım avuç kadar diğer yemek kabına koyuyorum.
    yaklaşık 2 aydır aynı şeyi yapıyorum. peki şimdi sorumu soracak olursam, yanlışım var mı? arkadaşıma bilmeden zarar veriyor muyum? ve tavsiyeleriniz nelerdir?
    dipçe: çalıştığım için evde pek duramıyorum ve öğrenci olduğum için maddi imkanlarım sınırlı.
    teşekkür ederim, güzel günler dilerim.

    YanıtlaSil
  51. Merhaba. Bence whiskas a hiç para vermeyin.Hem uzun vadede hasta ediyor hayvanları, hem de whiskas da hiç ucuz sayılmaz. Tamamen ev yapımı verseniz bile daha iyi. Bazen kızıyor insanlar laf ediyorum bu mamalara diye ama şimdiye kadar hiç bir veterinerin bu mamalara iyi dediğini duymadım. Hani para kazanalım diye öyle diyorlar desem, arkadaşım var veteriner. Onun bir kazancı olmuyor bu durumdan. O yüzden şiddetle karşı çıkıyorum. Bir zaman yaratabilirsem market mamalarının kilo fiyatlarıyla, premium ilaçsız mamaların kilo fiyatlarını karşılaştıracağım. Ama bir türlü o zamanı yaratamıyorum. Ama dediğim gibi sadece ev yapımı verin bence. Bir de bezelyenin bir zararı olur mu olmaz mı bilemedim. Bir bakmak lazım.
    Geç cevabım için çok özür diliyorum bu arada. Annem bir rahatsızlık geçirdi. Koşturuyoruz. Bu sene hep sağlık sorunlarıyla geçti. Ne olur kusura bakmayın. Samimi yazınız için de çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  52. Öncelikle teşekkürler cevabınız için ve annenize acil şifalar temenni ederim.
    Aslında ben de kuru mama taraftarı değilim fakat evden sabah çıkıp eve gece giriyorum. Eğer ki yaptığım yiyeceği önüne koysam 2 dakika içinde bitirecektir haylaz. Yorgun argın işten geliyorum 1 saat oyun oynayabiliyoruz. Kilo almasını istemediğim için sabah ve gece olmak üzere iki öğün kendi yaptığım mamayı veriyorum ara öğünlerde ise kuru mamadan tırtıklıyor. O yüzden kuru mama şu an için olmazsa olmaz. Peki kuru mama olarak ne tercih edersiniz?
    Teşekkür eder güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
  53. Teşekkür ederim öncelikle. Yanlış anlaşılma olmasın. Döndüm bir okudum da, çok da net yazmamışım gerçekten. Kuru mamaya karşı değilim. Hatta profesyonel mamaların ev yapımı mamalardan daha besleyici olduğunu düşünüyorum. Ben sadece maketlerde satılan ucuz kuru mamaları tavsiye etmiyorum. Ama profesyonel mamaların da fiyatları ortada. O yüzden bir alternatif olsun diye ev yapımı mama tarifini yazdım. Önce yazdığımı bir netleştiriyim dedim :)
    Profesyonel mamalardan da hill's ya da royal canin tavsiye edebilirim. Ama cidden baya bir pahalı. Ben iki kedimden sadece bir tanesine, bütçeyi zar zor denkleştirip verebiliyorum. O da hasta olduğu için mecburiyetten. Diğerine bir kuru, bir ev yapımı idare ediyorum. İşte durum böyle. Bazı yerlerde açık olarak bu mamaları bulmak mümkün. Az miktar alıp ara öğün gibisinden verilebilir belki de. Bilemedim. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    YanıtlaSil
  54. Patetes konusunda herkesin başka bir fikri var. Makarna da dahil içinde nişasta olduğu, yani şeker bulundurduğu için besleyici olmadığı konusunda kaynaklar da var. Size veterineriniz mi tavsiye etti.

    YanıtlaSil
  55. Vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim. Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle, hoşça kalın.

    YanıtlaSil
  56. http://hayvan.im/kedi/evde-kedi-yemi-mamasi-hazirlama/ sitesindekini hiç beğenmedi ama bu tariflere bayıldıı : )) çook teşekkürler

    YanıtlaSil
  57. Rica ederim, ne demek :))

    YanıtlaSil
  58. Merhaba Bahar hanım.Çeşitli sitelerden araştırdım malzemeleri. Daha sonra da veterinerime sordum, evde mama yapsam içine neler koyabilirim diye? Araştırdığım malzemeleri de sordum. Bu malzemeleri kullansam uygun mudur dedim, uygundur dedi. Bu şekilde hazırlamaya başladım.

    YanıtlaSil
  59. Merhaba ben melis 7.sınıfa gidiyorum,12 yaşındayım. Benim bir çok kedim var hepsine ben bakıyorum . Ben sizin tarifinizi okudum ama aklıma bir şey takıldı . Tarifiniz için gerekli malzemelerde kola katılabileceği yazıyordu . Kediler için kola zararlı değil mi ? En yakın zamanda cevabinizi bekliyorum teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  60. Merhaba Melis, kola ve baharat kedilere verilmemesi gereken malzemeler arasında. İnsanların tüketimi için üretilmiş şeylerin hiçbirini kedilerimize vermemeliyiz. Tuz dahil. Kedilere verilmemesi gereken pek çok şeyi yazmaya gayret ettim. Eksikler muhakkak vardır. Benim bilmediğim malzemeler varsa eklemekten çekinmeyin.
    Geç oldu cevabım Meliscim, kusura bakma olur mu :)
    Yanaklarından öpüyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  61. Çok özür dilerim kedilere verilmemesi gerekenleri , tarif için gerekli malzemeler zannettim. Çok özür dilerim

    YanıtlaSil
  62. Bugün okuldan geldikten sonra sizin tarifinizi yapicam yine de çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  63. Sorun değil Meliscim. Yazı pek uzun ondan karışmıştır. Dene bakalım. Umarım kediciklerin mamayı beğenir :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  64. Ben size bir şey soracağım 2-3 yaşında evde beslediğim kedim var ben ekmek arası yerken o da istedi ve bende ekmeğin yumuşak tarafından küçük parça verdim ama sadece 4-5 kere. Sizin kedilere verilmemesi gerekenler listenize baktım ama sanırım göremedim . Sizce zararlı mıdır ?

    YanıtlaSil
  65. Merhaba.
    Birsey merak ettim. Bu mamayı dolapta muhafaza edecegiz ya verecegimiz zaman ısıtmak gerekiyo mu yada ısıtsak birsey olur mu? Cevabiniz icim simdiden tesekkurler

    YanıtlaSil
  66. Bu arada kedilerim gerçekten de beğendi teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  67. Az bir miktar ekmek vermenin bir zararı olmaz :)

    YanıtlaSil
  68. Merhabalar.Isıtmaya gerek yok Fatma hanım, ama ısıtmak isterseniz de sorun olmaz. Çok sıcak vermemek lazım tabi :)
    Ayrıca rica ederim:))

    YanıtlaSil
  69. Rica ederim Meliscim :) Yardımcı olabileceğim başka bir konu varsa sorabilirsin, elimden geleni yaparım.

    YanıtlaSil
  70. Tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  71. Merhaba buraya tesadüfen geldim ve cok mutlu oldum!
    Yarın 1.5 aylık bir kedi alacağım. Bu mama yaş mama sayılır mı? Sanki sulu olsa yer gibi düşünüyorum. Bostancı'da oturuyorum ve burada veterinerin önünden geçsen borçlu çıkıyorsun. Çok pahalı bir semt ve şu anda tek problemim bu... 1.5 aylık aylık kedim bu mamayı yer mi? Ve Laktozlu süt vereyim mi dersiniz?
    💋💋💋💋

    YanıtlaSil
  72. Merhaba Arya, yavrular çok küçük daha. Geçenlerde veterinere sormuştum, 2 aylığa kadar kedi sütü demişti. Sanırım bu mamayı yiyemeyebilirler henüz. Daha önce de benzer bir durum yaşamıştık burada. Hemen şöyle bir alıntı yapayım cevabımdan.

    Ebru hanım, bebekleri veterinere sordum. 2 aylık oluncaya kadar kedi sütüyle beslenmesi lazım dediler. Pet shop ve kliniklerden temin edebilirsiniz. 2 aylık oluncaya kadar, her gün 3 saatte bir kedi sütüyle beslenmeleri gerekiyormuş. 2 aylıktan sonra ise kuru mamaya geçebileceğinizi söylediler. İyi akşamlar sevgiler.
    Bence veterinere gitmeseniz bile, bir telefon etseniz kesin bilgi verirler. Vermeyen bizden değildir :P
    Sevgiler. Tanıştığımıza çok memnun oldum :)

    YanıtlaSil
  73. Peki kristalenme dediğiniz hastalığı Nasıl anlayacağız ?

    YanıtlaSil
  74. Çişini yapamama durumuyla kendini belli ediyor. Benimki ortalığa yapmaya çalışıyor hastalanınca ya da çok ağlıyor. Sık sık tuvalete gidip eşeliyor. Her kedi belli eder diye düşününüyorum. Ama kedi tuvaletini sık sık kontrol ederek ters bir şeyler olup olmadığını anlayabiliriz.

    YanıtlaSil
  75. İlk tarifte kola ve mısır yazıyor.
    Koladan emin değilim ama mısır kesinlikle kedilere alerji yapıyor diye biliyorum.

    YanıtlaSil
  76. Zaten onlar verilmemesi gereken şeyler listesi :) Karışıklık olmuş Merve hanım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  77. mrb
    gectigimiz yaz yavru olan 2 tane sokak kedisini genelde marketten aldigim kuru mamalarla besledim bu zamana kadar, bazen haslanmis tavugu vs. evden gizlice asirip goturdugumde oldu.

    bu iki kardes kedi gectigimiz hafta dogum yapti.zaten 3-4 hafta onceden karin bolgesinden belli oluyordu, her zaman gittigim yerde yaklasik 3-4 gun ortadan kayboldular. Sanirim gizli bi yere dogum yapip yavrularida oraya sakladilar emin degilim.

    henuz yavrulari goremedim ama bir kedinin durumu kotu, halsiz (eski haline ve diger kediye gore[zaten diger kedi daha dominant hasta olan kediye kiyasla]) surekli kucakta uyumak istiyor, cok aç ve kuyruguyla govdesinin birlestigi bolumun ustundeki tuyler yolunmus gbi..
    kavga mi etmis bilemiyorum..
    diger kedi bu hasta olan kediye hep tissliyo o da yapmis olabilir diye dusundum bir an...
    (siyah beyaz kedi)surekli tuy dokuyodu zaten asiri sekilde ama dun kepege benzer seyler gordum ust kisminda... bu konu hakkinda bilginiz varsa yardimci olur musunuz...

    bu kediler icin harcligimdan hep arta kalan parayla mama aldim ama bu siralar biraz sikisigim ve yakindaki markette cogu kucuk mamalari bitirdim..
    hem de saglikli olmadigini duymustum markette ki mamalarin...

    yeni dogum yapan kedilere bu verdiginiz tarifteki mamayi verebilir miyim ve baska basit tarifleriniz var mi?

    birde kopek mamasi var elimde bir sure once ac bir kopek surusu gordugumde onlara veririm diye almistim ama biraz korktugumdan ben cesaret edemedim vermeye onlarda bir sure sonra ortadan kayboldu. bu mama elimde kaldi.
    gecen apartmanin kedisine biraz verdm yer mi acaba diye ama yok yemedi..
    bu kopek mamasini kedilerin yiyebilecegi bi sekle getirebilir miyim ya da ne yapmaliyim?
    cok tesekkur ederim..

    YanıtlaSil
  78. Merhabalar. Kedilerdeki sorunu bilemedim. Veterinere götürmek gerekir. Anneye bu mamadan verebilirsiniz. Köpek maması elinizde kaldıysa bir kaba koyup kaldırıma koyarsanız elbet aç bir köpek bu mamayı bulacaktır.Ama bence mutlaka veterinere sorun :(

    YanıtlaSil
  79. Merhabalar ilginiz şefkatiniz gerçekten çok güzel ama şunu merak ediyorum veteriner hekimlere Nasıl güvenebiliyorsunuz benim 2 kedimin yavrucuklarımın katili oldular diyarbakırdayım ve kapı kapı dolaştırıp öldürdüler 😔😔😔 içim acıyor o yüzden ben kedime vereceğim yemeği bile tadıyorum artık korktum çok korktum şimdi hamile biri ona ne versem diye kafayı yiycem canım yanmasın artık şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  80. :( İnsan kahroluyor böyle durumlarda. Ama güvenilir bir veteriner bulmak önemli. Ben de şimdiki veterinerimi buluncaya kadar kaç veteriner değiştirdim. Hatta kedilerimden birini kaybediyordum neredeyse. Korkuyoruz hepimiz ama yapacak bir şey yok. Tek ihtiyacımız gerçekten hayvanları seven bir veteriner.

    YanıtlaSil
  81. mrb
    iki anne kedide suan cok iyi durumda. kendiliginden iyilesti sanirim. siyah kedinin yavrulari ortaya cikti, o kadar tatlilar ki.. cevabiniz icin tesekkur ederim 😘

    YanıtlaSil
  82. Merhaba, kristallenme sorunu olan kedilere tavuk vermek zararlı mıymış acaba?

    YanıtlaSil
  83. Veterinerim bana öyle dedi. Bir de bir kaç kere ne olur canım sanki diyerek bir kaç defa ev yapımı mama verdiğimde hasta olmuştu. Bence ilaçlı mama vermekte fayda var. Ama siz bilirsiniz tabi :)

    YanıtlaSil
  84. Merhabalar,
    Mamayi nasil muhafaza edip nasil kedimize servis etmemiz gerekiyor. Buzdolabindan cikarttigumizda soguk olursa midesini usutur. Yapar yapmaz sicak verirsek de o sekilde yiyemezler diye duydum. Siz ne sekilde yapiyorsubuz acaba? Bu arada market mamalari cok zararli kristallesme, bobrek sorunlari gibi bircok seye sebebiyet veriyor. Kuru mama yaninda da ev yapimi kedi mamasi donusunlu olarak vermek sanirim en guzeli cok tesekkurler

    YanıtlaSil
  85. Gülce hanım selam size. Öncelikle bu güzel tarif için teşekkür ederim. Mama konusunda bende sıkıntılıyım. Güzel bir marka, sağlıklı ürünler alıyorum. Ancak kuru mamaların fabrikasyon işlem görmemiş doğal mamalar kadar faydalı olup olmadığı noktasında hep tereddütte kalıyorum. Kanlı canlı ciğer vermekten bahsetmiyorum ancak yeri geldiğinde bunu da kedilerin deneyimlemesi gerektiğine inanıyorum.

    Öte yandan kuru mamalarda olan Taurin etken maddesi bir anlamda nikotin gibi bağımlılık yapıyor düşüncesindeyim. Bunu tat organları çok iyi görüyor ve sürekli yemeklerde taurin arıyor. Haliyle ev yemeklerinden verdiğimizde hatta bazen et, balık, ciğer gibi sevmeleri gereken yemekleri önlerine koyduğumuzda dönüp yüzüne bile bakmıyorlar.

    Ben geçen sene eylül ayında 6 kedi yavrusu bulmuştum. Daha doğrusu küçük çocukların elinde buldum. Kedilerin annesini her yerde günlerce aramama rağmen bulamadım. Onları bulduğumda henüz gözleri açılmamış, sürüklenerek ilerleme / emekleme dönemine dahi girmemişlerdi. Aptamil bebek maması ve anne sütü tozu vs derken dişlerimizi çıkardık. Sonrasında Temizmama firmasının kuru mamalarına geçtik. Sağlıklı bir gelişimleri oldu açıkçası. Ve şuan 1 yaşını geçtiler tüyleri parlak, kiloları yerinde, neşelerine diyecek yok hamd olsun. Arada yoğurt yiyorlar, ayda birkaç kez inek sütü karışık su veriyorum. Haşlanmış yumurta, dardanel ton, ciğer, balık gibi alternatifleri kesinlikle koklamıyorlar. Bu durum beni üzüyor. Ne yapmam lazım açıkçası bilmiyorum. Verdiğiniz tarifi deneyeceğim. Birde sanırım ceza verme yoluna gideceğim. Bir gün aç bıraksam kuru mamalarını vermesem, belki evde hazırlanan bu tarifleri yerler diye düşünüyorum. Biraz inatlar ama bakalım kim kazanacak...

    Sokakta da baktığım 21 kadar kedi var.Benim bu yetimlerden sonra onlara da alıştım. Kuru mama artık yetiştiremez oldum. Ayda 2, 3 kez 15 kg kuru mama sipariş ediyorum. Nasıl bir çözüm bulmak lazım. Hangi metotlarla ev yemeklerini sevdirmek gerek iyice düşünmek gerek.. İnternette bir sitede Mısır yağı damlası sevdirilmek istenen mamanın üzerine damlatılırsa sever yazıyordu, olmadı bir denemek lazım. Sizinde farklı önerileriniz olursa paylaşırsanız sevinirim..

    Selam ile kalın..

    YanıtlaSil
  86. merhaba,
    yumurta kabuğu güçlü bir kalsiyum dur öğütüp azar azar mamalara ekleyebilirsiniz ben yapıyorum yıllardır.

    YanıtlaSil
  87. Merhabalar, evet uygulayan çok var. Faydası oluyordur eminim :)

    YanıtlaSil
  88. Merhabalar, kusura bakmayın zamansızlıktan siteye hiç giremedim. Şimdi görüdüm daha yazınızı. Bazen kediler nazlanabiliyor. Sevdikleri yiyecekleri tercih ediyorlar ve alternatiflerle ilgilenmeyebiliyorlar. Ben de veteriner mamasına geçmek zorunda kalınca aynı durumu yaşadım. 4 gün hiç bir şey yemedi. Ama mecburduk vermedik ev mamasını ve sonunda kuru mamaya alıştı. Sizinkilerde de aynı durum olabilir. Hani aç bırakma olayını çok abartmamak lazım ama denenebilir. Bakalım ne yapacaklar. Ben mecburiyetten 4 gün kadar uzun bir süre aç bırakmak durumunda kaldım. Ama siz belki 1 gün filan deneyebilirsiniz. Sokakta baktığınız kediler için şöyle bir şey geldi aklıma, etrafınızda lokanta tarzı yerler varsa onlara bir sorun artanları ne yapıyorlar? Onlar değerlendirilebilir. Çevrenizde fırın varsa bayat ekmekleri ne yapıyorsunuz diye sorabilirsiniz. Evde kalan çorba, sulu yemek vs gibi yiyecekleri bu ekmeklerle karıştırıp verebilirsiniz. Bizim iş yerimizin yemekhanesinden artanları biz öyle yapıyoruz mesela. Bizim buradaki balıkçı ayıkladığı balıların artıklarını kedilere veriyorum demişti bir defasında.

    Bu tarz çözümler bulunabilir belki de. Hayat çok pahalı haklısınız :(

    Aklıma gelen başka bir şeyler olursa yazarım yine. Çok teşekkür ediyorum ayırdığınız zaman ve gösterdiğiniz ilgi için.

    Sevgiler saygılar.

    YanıtlaSil
  89. Merhaba. Rica ederim öncelikle. Yemek saatinden bir süre önce mama kaplarına koyup bekletiyorum ben. O şekilde servis ediyorum. Market mamaları konusunda haklısınız. Her türlü sağlık problemini açığa çıkartabiliyor. Çok tehlikeli.

    YanıtlaSil
  90. Güzel mesajınız için teşekkür ederim. Şöyle bir çözüm buldum ve işe yaradı. Karnıbahar, Havuç ve Brokoli'yi haşladım. Minik yudumlar halinde doğradım. Sonra araya biraz haşlanmış kıyma karıştırdım. Üzerine toz haline getirdiğim ödül mamasından döktüm. Baharat gibi düşünün.. ;) Fena sevdiler. Ve şuan sebze yemeğini çok seviyorlar. Üstelik artık ödül maması eklemeden servis yapıyorum. Ben teşekkür ederim. Selam ile kalın..

    YanıtlaSil
  91. Benim kedim de akciğer yağlanması var ve bu yüzden kanatlı (tavuk,hindi,vb.) hayvanların etini yemesi yasak. Balık öneriyor benim gittiğim veteriner arada sırada koyun ve dana olur diyor. Zaten benim bildiğime göre de tavuk kediler için sağlıksızmış zaten, artık biz insanlarada sağlıksız, o kadar çok hormon kullanıyorlarki artık :(

    YanıtlaSil
  92. makarnayı yağsız olunca benim kedim onu yemekten hoşlanıyor fakat makarnayı haşladıktan sonra yağda pişirdikten sonra yemiyor bence bu tarifte makarna kullanacak iseniz yağsız yapmak daha sağlıklı ve lezzetli olabilir kediler için :)

    YanıtlaSil
  93. Merhaba kedim için bu mamayı balıklı bir sekilde hazirladim. Ancak kedim tadina bile bakmadi .ne yapabilirim acaba alismasi, yemesi icin o kadar mama cope gidecegine miğdesine gitsin isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Acaba balıkla alakalı bir sıkıntısı mı var. Tavukla deneyin ya da hindi.

      Sil
  94. Merhabalar, öncelikle tarifler için çok teşekkürler. Kuru mamayla dönüşümlü vermeyi düşündüm de; acaba yaptığımız mamayı parçalara bölüp buzlukta saklasak bir şey olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Bence bir şey olmaz. Hemen derin dondurucuya atarsanız bayatlamaz. Deneyebilirsiniz.

      Sil
  95. Benim van kedisi karmasi var ne ev yemegi nede kuru mama yiyorlar yogurt yumurta hic bisey cok yemek seciyorlar kafayi yiyecem tavuk yiyorlar bazen onu bile yemek isdemiyorlar maddiyatim dusuk oldugu halde acana aldim cok pahali artik alamam bana yardimci olun lutfen acikinca yavru kedilerimden biri ayak parmagimizi isiriyor 4 aylik pahali aldigim mamalar kiyamiyorum onlara aliyorum proplan .projine aldim begenmediler .prochoice 38 kullaniyorum az yiyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Kuru mamaya alışmaları uzun zaman alabiliyor. Benimkilerden bir tanesi 4 gün ağzına sürmedi, aç aç bekledi. 4 gün sonunda yedi. Hindiyle deneyin. Tavuk ciğeri ya da taşlık kullanabilirsiniz fakat ciğer için veterinerimiz besleyici değil demişti.

      Sil
  96. Merhaba. Oncelikle tarifiniz cok guzel benim kedim de bayildi ve eger forumlara baktiysaniz cok fazla uygulaniyor bu tariften cok faydalanilmis :) cok tesekkurler:) merak ettigim birsey var 7-8 yil bir de yazdiginizdan beri 2-3 yil desek, 10 yildir kedinizi sadece bu mama ile mi besliyorsunuz ve bir problem yasadiniz mi? Gercekten cok merak ediyorum ve cevaplarsaniz cok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar. Ben kurumama kullanıyorum. Kedilerimden bir tanesinin kristallenme problemi vardı o yüzden özel mama alıyorduk. Şimdi kaybettik onu maalesef. Şu anda ilaçsız kaliteli mama veriyorum kalanlara. Bu mama market mamalarına göre çok iyi. Maddi durum varsa iyi kuru mama ile beslemek en iyisi. Fakat market maması yerine bu mamayla beslerseniz emin olun ömürleri daha uzun olur.

      Sil
  97. Gerçekten mükemmel oldu Pati çok beğendi 😻 Bu gidişle şişko bi kedi olacak. Size de çok teşekkür ederiiz ❤

    YanıtlaSil
  98. Yumurta yı kattle ın üstünde buğulama yaparak pişirdim içine de bolca kaynar su dökerek karıştırdım ve ağzını kapattım içini çekti. Kedi büyk bi iştahla sildi süpürdü. Ve sonraki gün tuvaletini yaptı (normalde biraz kabızlık yaşıyor ).
    Kedimin annesi olmadığı ve tam 2 aylık mı değil mi emin olmadığım için ne versem nasıl beslesem bir türlü emin olamadım.

    Yumurtayla bu şekilde beslememin bi zararı olur mu ? Ve devamlı verebilir miyim ?

    Yaklaşık 6 haftalık sanırım daha büyük de olabilir 25 santim falan var kuyruğu hariç.
    Geçen hafta buldum ne buldularsa vermişler süt ,balık, yoğurt ,peynir ,etlieklemek ,börek . Karnı çok şişti paytak paytak yürüyordu ve tuvalet yapmıyordu. Bir haftada çok değişti büyüdü.
    Çok hareketli ve çok ısırıyor. Yavru olunca arkadaşı da yok sürekli dışarda gezdiriyorum oynatıyorum zaten ama yine de çok fazla enerjisi var. Büyüyünce geçer mi çok hırçınlaşıyor oyunu bırakıyorum ısırınca bu sefer daha çok oynadığımı zannediyor iyice fıttırıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. 6 haftalık ise kurumamaya geçebilirsiniz. benim tarifi de uygulayabilirsiniz. Dengeli beslenmesi lazım. Normal süt vermeyin bağırsakları bozulur. Yoğurt ve peynir verebilirsiniz. Harketlilik olayına gelince, yavru kediler çok hareketli olur. Büyüyünce genelde durulurlar ama bazen haşere kalabiliyorlar :)

      Sil
  99. Ben de 6 gün önce sokakta bir yavru kedi gördüm hemen eve getirdim ertesi gün yıkadım. Malzemelerini aldım. İki gün önce salya problemi başladı. Dün ise iyice artmıştı ki mamasına baktığımda hiç azalma görmemiştim. Yani yemekte yiyemiyordu. Hemen veterinere götürdüm. Dişinde çürük varmış. Ki daha önceden yediği bir şeyden ağzı parçalanmış ve o yarada ülser oluşmuş. Üç dişi çekildi ülserli doku alındı. Çok canı yandı minik Aeden'ın. İlaçları var. Biraz zorluk çıkarıyor verirken ama idare ediyoruz. Yaş mama verdim dün ve bugün. Kuru mamayı ağzı iyileşene kadar vermek istemiyorum. Ama kendisi kuru mama istiyor. Mama kutusunun yanında gidiyor miyavlıyor. Bende kutuyu kaldırdım az önce. Evde yapabileceğim yumuşak bir mama var mı diye araştırdım. Bu tarifi gördüm. Hemen şimdi deneyeceğim. Umarım kuru mama aramayı bırakır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yazık yavrucağa, hiç kıyamam. Bu mamayı sıkıntısız yer diye düşünüyorum. Gelişme var mı acaba nasıl oldu yavrucuk?

      Sil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar