Renkli Muffinler


Hem yapması çok eğlenceli, hem de yemesi...Değişik bir şeyler yapmak istedim bugün, aklıma ilk gelen de bu oldu. Normalde çok fazla gıda boyası kullanmam ama, zamanla insan aynı şeyleri yapmaktan sıkılıyor. Daha önce kullanmayan arkadaşlar için söylüyorum; gıda boyasını çok ama çok az miktarlarda kullanmak gerekiyor. Mesela bildiğiniz 1-2 toz zerreciği koymak yeterliydi bu tarif için. Ben toz gıda boyası kullanıyorum. Lokman hekimden temin ediyorum. Ve gıda boyanızı kullanırken mutlaka zemine gazete kağıdı serin ya da bir tepsi kullanın. Elleriniz öyle ya da böyle boyanıyor. O yüzden belki eldiven kullanmak isteyebilirsiniz.

Malzemeler 

1 adet yumurta

1/2 su bardağı süt ( yukarıdaki mavi bardak benim ölçüm )

1/2 su bardağı şeker

1 su bardağı un ( bu cupcake baya yumuşak bir cupcake, eğer daha katı kıvamlı olmasını istiyorsanız un miktarını 1 parmak kadar arttırabilirsiniz. )

1 çay bardağı zeytinyağı

1/2 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

İstediğiniz renklerde gıda boyası

Muffin pişirme kağıdı

                                                                          Hazırlanışı

Önce yumurta ve şekeri mikserin geniş ucuyla, en yüksek devirde iyice çırptım. Kıvamı koyulaşmalı, köpürmeli ve rengi açılmalı. Doğru zamanı bu üç şeye göre belirliyorum. Tamamlandığı zaman parlak bir görünüm kazanıyor. Sonra Sütü, zeytinyağını, kabartma tozunu ve vanilyayı ekledim ve el çırpıcısıyla şöyle bir karıştırdım. En son unu eledim. Hemen belirteyim unu mutlaka elemelisiniz ki, iyice hava alsın içine. Hava aldığı zaman kekleriniz de kabarık oluyor. Ve unu ekledikten sonra asla mikser kullanmayın, mutlaka el çırpıcısı kullanın ve karıştırın. Hamuru çok kurcalayıp havasını kaçırmamak gerekiyor. Neyse unu eledikten sonra karışıma ekleyip el çırpıcısıyla nazikçe çırpar gibi yaptım. Daha doğrusu karıştırdım. Hamur hazırlanınca, pişirme kağıtlarını kaba yerleştirdim ve fırını 180 derecede çalıştırdım. Fırın ısınırken gıda boyasını hamura katmak üzere harekete geçtim. Hamuru 6 fincana eşit miktarlarda dağıttım. Bu arada tarifin hamuru biraz fazla, çünkü boya katma işlemi böyle daha rahat oluyor ve hamurun bir kısmı zaten fincanda kalıyor. Yani tamamını kağıtlara dökmedim ben. Neyse, Hamur 6 fincana pay edildi. Tepsi tezgaha koyuldu. Sıra geldi boya aşamasına. Boyalardan çay kaşığının ucuyla zerrecikler alıp hamura ekledim ve başladım karıştırmaya. Boyayı iyice hamura yedirdim. Zerrecik derken ciddiyim. Öyle kaşığın arkasını daldırıp boca etmek yok. Zerrecikler kullanıyoruz. Her renk için aynı işlemi uyguladım. Bulaşık çıkıyor evet ama olsun eğlenceli. Umursamayın bulaşığı. Eveet, aşağıdaki resimde koymanız gereken miktar turuncu cupkake in miktarıdır. Bakın ben diğerlerinde azıcık bir şey kaçırmışım ve kek biraz taştı. Bakın ona göre koyun.




Yukarıdaki turuncu hamurun miktarına göre ayarlayıp diğerlerini de kağıtlara koyun. Benim elimin ayarı kaçtı diğerlerinin şekli biraz kaydı. Boca etme aşamasından sonra kalıbı fırına yerleştirdim ve 20 - 25 dakika kadar pişirdim. İnsana çıkardığı zaman pişmemiş gibi gelebiliyor çünkü çok yumuşak bir kek. Bunu göz önünde bulundurun. Ben ekstra bir süsleme kullanmadım. Bu halleri çok hoşuma gitti. Krema sıkınca renkler kapanıyor. Ama tabi siz bilirsiniz, her zaman krema da kullanabilirsiniz. O zaman da şahane oluyor. Evet tarif bu kadar. Bence deneyin. Eğlendim ben :)

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Cupcakeleriniz muhteşem görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Çok naziksiniz. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. harika oldu, harika teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  4. Kusura bakmayın, şu sıralar çok geç saatlerde bilgisayar başına oturabiliyorum. O yüzden yorumlara onay vermem uzun zaman alıyor.
    Muffinleri beğendiğiniz için çok mutlu oldum. Ayrıca emek verip yorum bıraktığınız için de çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar tarifinizi büyük bir zevkle hazırladım. Fırından aldığımda ise pembe renkli muffinlerimin üstü hamur rengi gibi sarımtrak bir renk oldu. Daha önce başka bir tarifte yaptığımda da aynısı olmuştu :(. Tadına bakınca tadı hakkında da yorum yapacağım emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Zaman ayırıp yorum yazdığınız için çok teşekkür ederim.
    Hamur rengi kullandığınız boyanın markasından kaynaklanıyor olabilir belki de. Bilemedim ben de sebebini. Ya da belki pembe boyadan daha fazla miktarda mı kullanmak gerekiyor acaba? Tadını beğendiyseniz umursamayın diyeceğim ama, o kadar da uğraşınca tabi insanın canını sıkar :(
    Bir daha ki sefere başka bir boyayla denersiniz. Üzülmeyin :)

    YanıtlaSil
  7. Davul fırında olurm☺u??

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar öncelikle. Davul fırında denemedim ama olmaması için de bir sebep göremiyorum :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Iyi gunler merhaba :)
    Ben nişanlima dogum gününde kek hazirlamayi düşünüyorum. Neden yaş pasta değil de kek diye soracak olursaniz goturecegim mesafe yas pastanın ereceği uzaklıkta. Neyse sorum şu aynı tarifi büyük kek kalibinda yapsam ayni kivami tutturabilir miyim ? Ve tadını merak ediyorum, kakao veya limon tarzı şeyle tatlandırsam gida boyasiyla birlesince tadi nasil olur sizce ?

    Tamam çok uzun oldu :) şimdiden teşekkürler :*

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar. Büyük kek yapmak istiyorsanız istediğiniz herhangi bir kek tarifi bulup içine gıda boyasını katabilirsiniz.Kakao ve limonu da gıda boyasıyla kullanabilirsiniz. Bir sıkıntı olmaz. Gıda boyasının tadı yok çünkü. Ama kakao kullanırsanız renk belli olmayabilir. Belki rengini koyultmak için siyah boya kullanırsınız. Ya da çift renk hazırlarsınız. Bir yarısı kakaolu kalır diğer yarısına başka renk yapabilirsiniz. Ama bu tarifi büyük kalıpta yaparsanız parçalanma riski olabilir. Baya yumuşak bir kek oluyor çünkü.
    Bu arada geç cevap için özür dilerim, hiç ilgilenemedim siteyle. Çok koşturmacalı geçiyor son bir kaç ay. Ve tabii ki yorumunuz için çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  11. Melda okuroğlu8/11/15 13:31

    Merhaba. Öncelikle elinize sağlık harika görünüyor :) Yerken elleriniz gibi ağzınızda boyandı mı ?

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar. Beğendiğinize sevindim. Sorunuza gelince, hayır sadece ellerim boyandı, o da dikkat ettiğim için çok az boyandı. Ağzı boyamıyor :)

    YanıtlaSil
  13. Kaç derecede pişirilmeli acaba ???

    YanıtlaSil
  14. 180 derece Hatice hanım :)

    YanıtlaSil
  15. Tadında herhangi bir degisiklik oluyomu yoksa aynı kek tadimi kalio
    Birde zararlı değildir dimi yani bikere den bisy olmaz hesabi☺ tesekurler

    YanıtlaSil
  16. Rica ederim :) Tadı aynı kalıyor Merve hanım. Zararına gelince zararsız olduğunu söylüyorlar. Bir de dışarıdan aldığımız her şeyde gıda boyası oluyor zaten. En azından bunun malzemelerinden şüphe duymayız :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar