Erikli Kaysefe ( Artvin )


Sevgili annem bugün bana erikli kaysefe yaptı. Babam Artvinlidir. Annem de zamanında babaannemden tarifini öğrenmiş. O zaman bu zamandır yapar. Ben hiç kendim deneyip yapmamıştım. Kuru meyvelerden hoşlanmamak bunun en büyük sebebiydi. Ama bugün bu güzelliği tadınca fikrim değişti. Bu kadar güzel bir şey olacağını hiç tahmin etmemiştim. Bu malzemelerden 2 porsiyon kaysefe çıkıyor. Kaysefeyi annem yaptı ben fotoğrafladım. Hemen tarifini vereyim.

Malzemeler


300 gr kuru çekirdeksiz erik

1 avuç ceviz içi

6  - 7 tatlı kaşığı esmer şeker ( kaşık dolu dolu olsun . Gerçi ben 4 kaşık koydurdum. Çok tatlı yiyemediğim için.)

1 tatlı kaşığı tereyağı

Hazırlanışı

Kaysefe hem çekirdeksiz erikten hem de çekirdekli erikten yapılabiliyor. Ben çok güzel bir çekirdeksiz erik buldum. Şekil 1A


Geçelim yapımına ; Erikleri 1 gece önce ısladık. Aslında ıslatılmasa da olur ama, içinde çer çöp olur düşüncesiyle, yıkayıp ıslattık.


Erikler güzelce şişti. Suyu temiz olduğundan pişirirken de kendi suyunu kullandık. Siz duruma göre kendi suyunu döküp, su ekleyebilirsiniz.

Bu arada belirtmekte fayda var, çok suyla pişirilmiyor. Eriklerin yarısına kadar bile su gelmiyordu. Hemen durumu fotoğrafla destekleyeyim. Gördüğünüz gibi erik miktarının çeyreği gibi bir miktar su var içinde.


Ardından eriklerin üzerine 6 - 7 tatlı kaşığı şekeri serptik. Siz isteğinize, daha doğrusu zevkinize göre şekeri arttırabilirsiniz. ( Şeker miktarına karar verirken eriğin ekşiliğini de kontrol etmeyi ihmal etmeyin. Erik çok ekşiyse şeker miktarını arttırın bence. )

Şekerleme işleminden sonra tencereyi ocağın en küçüğüne yerleştirdik. Kaynayınca altını kıstık. Kapak kındırık vaziyette 10 - 15 dakika pişirdik. Eriklerin çok canı çıkmayacak, ama çok da diri kalmayacak. Tam ortası olsun. Pişerken arada yoklayın derim.

Daha sonra pişen erikleri tabağa aldık. Üzerine tereyağını eritip döktük. En son da üzerine dövülmüş ceviz içlerini serptik. Ve kaysefe tamam.


Kaysefe erikten de kayısıdan da yapılıyormuş. Ben bu halini beğendim ama kayısıyı da mutlaka denemek lazım gelir.


Ufak da bir not düşeyim hemen. Eğer erik kompostosu yaptıysanız, içinden erikleri süzerek alıp, o şekilde de kaysefeyi hazırlayabilirsiniz.

Herkese tavsiye edebileceğim bir lezzet oldu bu. Deneyin derim. Benim gibi aman efendim ben kuru meyve sevmem demeyin.

Herkese afiyet bal şeker olsun. Sevgiler, saygılar...

Yorumlar

  1. İlk defa böyle bir tarifle karşılaştım. İlginç geldi. Erik bulduğumda bunu denemem lazım..

    YanıtlaSil
  2. Ben de daha yeni, annem yaptığında duydum. Değişik bir tarif. Babaannem yaparmış, annem de oradan öğrenmiş. Umarım beğenirsiniz :))

    YanıtlaSil
  3. Yazdığınız bütün güzel şeyler için teşekkür ederim. Şu sıralar pek ilgilenemiyorum sitemle, ya da herhangi bir şeyle. Ama yakında biraz rahatlayacağım. Sitenizi inceledim, baya kapsamlı ve kullanışlı. İlk fırsatta ilgileneceğim. Çok teşekkürler yeniden :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar