İrmik Helvası


Bu sabah bir kalktım, resmen uğunuyorum. Canım nasıl irmik helvası istedi. Acele kahvaltımı yapıp alışverişe çıktım. Baya maceralı bir alışveriş oldu gerçi. İnsanlığa saygımı birazcık daha kaybettim. Bir kere normal bir alışveriş yapamadım son 3 senedir, bu neden daha farklı olsun, değil mi?

Kısaca anlatmak istiyorum. Alacaklarımı aldım kasaya geçtim. Yaşlıca bir amca da benim önümde. Beraberce bekliyoruz. Kadının bizimle ilgilendiği yok. Orada arka taraflardaki arkadaşına laf yetiştiriyor. Sonradan anladık ki kasada sorun varmış. Bir bilgilendirme yapılmıyor ama bayaca bir süre. Her neyse sonra öbür kasaya geçin diyor. Amcayla beraber geçiyoruz. Orada bir adam, kasiyer değil ama. Fiyat soruyoruz ikimiz de. Çünkü zahmet edipte oraya fiyat etiketi koymamışlar. Amcanın elinde beraber satılan 2 adet ürün var. Süper fırsat vs yazıyor. İki ürün birbirine yapıştırılmış ve jelatinle sarılmış. Kasadaki adam güzel ayırdı ikisini, bunlar ayrı satılıyor dedi. Amcam da yazık mülayim bir insan. Tamam gibisinden bir şeyler dedi. Benim kafa attı tabi. Ne demek dedim ayrı satılıyor. İkisi birbirine yapışık işte, hem de paketlenmiş bilmem ne. Baya bir direttikten sonra kabul etti beraber satıldıklarını. İyi madem filan fıstık mıyırdadı. Herkes birbirini nasıl söğüşlerim diye mi bakıyor anlamadım. Zaten 10 tane market gezmişim bir dolmalık fıstık bulamamışım. Kafa bozulmuş. Bir de böyle bir terbiyesizlikle karşılaşınca olanca enerjim de tükenmiş oldu. Söylene söylene eve geldim. Neyse ki son baktığım markette fıstığı buldum da, o birazcık düzeltti sinirlerimi. Hemen paketleri boşalttım ve hazırlıklara başladım.

Malzemeler


1,5 su bardağı irmik

1 su bardağı şeker

Bir küçük margarin kadar tereyağı ( 125 gramlık paketler kadar )

1 paket dolmalık fıstık ( 25 gr. )

1 su bardağı su

1 su bardağı süt

Hazırlanışı

İlk önce tereyağını yapışmayan derince bir tavada erittim. İçine fıstıkları ve irmiği attım. Başladım karıştırmaya. Bu arada yağı maalesef fazla olmak durumunda. Az yağla olmuyor bu meret. Baya ıslak kum gibi olmalı. Kavurma işini orta ve kısık ateş arası bir seviyede gerçekleştirdim ve sürekli karıştırdım. Yoksa altta kalan irmikler hemen kararıveriyor. Fıstıklar yanabiliyor. Görüntüsü güzel olmuyor yani. Her neyse evire çevire karıştırarak güzelce kavurdum. Ben hiç anlamam bu pembeleşinceye kadar dedikleri şeyi. Anlam veremiyorum. Pembe filan olmuyor. Rengi koyulaşıyor sadece.

10 - 15 dakika kadar kavurdum. Rengi istediğim kadar koyulaşınca altını iyice kıstım.


Böyle bir renk oldu. Sonra içine şekeri yaya yaya ekledim ve iyice karıştırdım.
Tencereyi ocaktan bir süreliğine uzaklaştırdım. Üstüne su ve sütü ekleyince çok buhar çıkıyor. Sıvı içeriğin yarısı buhar olup gidiyor. Bir de el yakmak da çok mümkün. Yakmışlığım var, oradan biliyorum :) Tencere çok hafif soğuyunca süt ve suyu ekledim.


Ocağın altı en kısıkta. Kapağı da kapattım ve öylece bıraktım. İrmik süt ve suyu iyice içine çekince altını kapattım. Süre olarak çok uzun sürmüyor. Emin değilim ama 5 - 10 dakika filan sürmüş olması lazım.  Aşağıdaki fotoğrafa dikkat ederseniz, irmiğin göz göz olduğunu farkedeceksiniz. İşte o hale gelince söndürmeniz lazım.

Altını söndürünce kapak kapalı vaziyette demlenmeye bıraktım. Bu aşamada isterseniz üstüne 2 yemek kaşığı kadar şeker serpebilirsiniz. Ben gerek duymadım. Çok şekerli sevmiyorum ben bu tatlıları. Siz bayaca şekerli seviyorsanız şeker serpebilir, hatta içine koyduğunuz şekeri de bir miktar arttırabilirsiniz.



5 dakika sonra helvayı güzelce karıştırdım. Şekillendirmeye gelince, bazen aşağıdaki linkteki gibi yapıyorum.


Bazen de dondurma koyduğumuz zamazingolarla yapıyorum. Bu sefer zamazingoyu kullandım. Bir top vanilyalı dondurma, bir top helva şeklinde tabağa yerleştirdim ve işlem tamam.



Fotoğrafı acele çekip, helvamı oturup afiyetle yedim. Ben çok seviyorum bu helvayı. İçinde irmik olan her şeyi seviyorum gerçi. Top top çok sevimli görünüyor. Siz de umarım beğenirsiniz. Yorumlarınızı her zaman bekliyorum.

Hepinize afiyet bal şeker olsun. Sevgiler...

Yorumlar

  1. Merhaba Gülce. Önce, kötü geçen gününüz için geçmiş olsun:(( Zaman zaman hepimize oluyor böyle sevimsiz şeyler maalesef. Sonra da bu şirin anlatımlı helva için ellerinize sağlık:) Bunu da deniycem, oldukça iştah açıcı!

    YanıtlaSil
  2. Evet haklısınız. Ama işte insan kaldıramıyor bazen. Yine de herkes böyle değil tabii ki deyip moralimizi düzeltiyoruz bir şekilde. Ayrıca çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için de :)) Umarım sonuçtan memnun kalırsınız. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Gülce :)
    İrmik helvasına bayılırımm, hele de yanında dordurma varsa favorimdir. Ama ben diyetteyim :( Tatlının serbest olduğu günde bu tarifini mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.
    Ayrıca alışverişte sinirlenmeni çok iyi anladım ve hissettim resmen. Bir de fiyat etiketlerine düşük yazıp, kasa da fazla hesap çıkarma huyları var bazı marketlerin. Sırf uğraştırmak olsun diye 5 kuruşu istediğim olmuştur. Haksız kazanca tahammülüm yok. Sen de çok iyi yapmışsın!

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim :) Diyetten sonra denemelisin bence de. Çok harika oluyor :)
    Ayrıca hoş geldin :)) Ben de diyordum bu hatun nerelerde, bayadır hasret kaldıydım yazılarına. Umarım eskisi kadar sık yazabilirsin. Market konusuna gelince, yaptıkları şeyler bir iki değil ki. Kafalarına nasıl esiyorsa öyle davranıyorlar.
    En çok yaptıkları şey de, pahalı ürünlerin hepsine fiyat etiketi koymak, ama paranın yeteceği ürüne asla ve asla etiket koymamak ve o ürünü en alt raflara güzelce yerleştirmek. Öyle görünce alıyorum iki ürünü de elime, kasaya gidiyorum, fiyat sorduruyorum. Sonra da bunun etiketi niye yok peki diye haşlıyorum :D Yeter ki vatandaş uygun fiyatlı ürün alamasın. Hepsi kırmış kafayı vallahi.

    YanıtlaSil
  5. Başka bir siteden denemiştim irmik helvasını çok kötü oldu. bu aksam birde bu tarifi deneyeceğim. neden iki bardakta süt değil biri su ben bunu çok merak ediyorum özelikle mi yapılıyor acaba bilginiz var mı tüm tariflerde böyle ama ben ikisini de süt kullanmıstım ondan sordum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar