Tavada Brüksel Lahanası


Bugün siteye yaklaşık olarak 1 hafta önce pişirdiğim Brüksel lahanası tarifimi ancak koyabiliyorum. Bir türlü zaman bulup da koyamamıştım. Bir bu, bir de brokolinin nedense kötü bir imajı vardır insanların gözünde, nedendir bir türlü anlamam. Sadece Türkiye de de değil. Her yerde. Filmlerde hep duyduğumuz replikler arasındadır; küçük hanım hemen sebzelerini bitir. O sebzeler de her  ne hikmet ise bu iki sebzedir. Yeşiller diye herhalde ne bileyim, bir türlü çözemedim. Bilmiyorum ben çok seviyorum bu sebzeleri. Herkes de sevsin istiyorum. O yüzden de hemen tarife geçiyorum.

Malzemeler


1 paket Brüksel lahanası

1 adet orta boy havuç

3 - 4 diş sarımsak

1/2 limonun suyu

Zeytinyağı

Karabiber

Pul biber

Tuz

Hazırlanışı

İlk önce Brüksel lahanası seçmekten bahsetmek gerek. Lahanalar açık yeşil olmalı çok bereli olmamalı. Ezik büzük lahana alırsanız dış yaprakları ayıkladığınızda elinizde azıcık bir malzeme kalır. Seçme işlemi bitip lahanalar eve gelince hazırlıklara hemen başlamalı.

Önce lahanaların ayrılmış, ezilmiş yapraklarını koparttım. Gerçi çok uğraşmadım lahanalarım bir harikaydı. Çıtır çıtırdı. Sonra popolarındaki sapımsı uzantıların çok uzun olanlarını kestim.Lahanaları bir güzel yıkadım ve ortadan ikiye böldüm. 2 çorba kaşığı kadar zeytinyağı, tuz ve karabiberle bir güzel ovdum bu güzellikleri.


Sonra havuçları kibrit çöpünden bir tık daha kalın olacak şekilde doğradım ve onları da 1 yemek kaşığı yağ ve tuzla ovdum. Dilimlediğim sarımsakları da havuca ekledim ve karıştırdım.


Tavayı ocağa koydum. Ocak orta hararette olacak. Tavaya 1 yemek kaşığı yağı koydum ve fırça yardımıyla her yerine sürdüm. Lahanaları kesik kısımları tavanın yüzeyine gelecek şekilde yerleştirdim.

Bu arada da havuç ve sarımsakları da ayrı bir tavada kavurdum. Ocak orta hararet ve kısık arası olmalı. Teflon sütlük kullandım ben. Karıştırması da pişirmesi de daha kolay oluyor.

Lahana ve havuçlar pişerken, yarım limon suyuna yarım çay bardağı su ekledim bir kenara koydum.

Bütün bu işlemleri yaparken lahanaları sık sık kontrol ettim. Hemen yanabiliyorlar çünkü. Yaklaşık 5 dakikada tavaya bakan yüzeyleri altın sarısı oldu. Hatta bazıları fazla bile kavruldu bende. Ocağım baya kuvvetli bir ocak. İşte o yüzden sık sık kontrol edin siz de. Altlarının rengi değişince hemen lahanaları çevirdim ve diğer yüzlerini de pişirdim. 3 - 4 dakika da öbür yüzleri pişti.

O sırada havuçlar da pişmişti. Hemen havuç sarımsak karışımını ve pul biberi de lahanaya ekledim şöyle bir karıştırdım. Sulandırdığım limon suyunu da tavaya döküp tavanın kapağını kapattım. Ocağın altını da en kısığa getirdim. Lahanalar limonlu suyu içine çekince yemeğim de pişmişti. O da tam zamanı hatırlamıyorum ama 4 - 5 dakika sürdü sanıyorum. İşte bu yemeği yapmak bu kadar kolay. Acı sevmiyorsanız pul biberi es geçin. Ayrıca havuç koymak da mecburi değil. Evde havuç yoksa sadece lahanayı da kullanabilirsiniz. Limon az gelirse de piş tikten sonra üstüne sıkabilirsiniz. Tamamen zevkinize kalmış.

Bu arada bahsetmeden geçemeyeceğim. Lahanayı pişirirken aşırıya kaçmamanızı önereceğim. Yoksa lahanalar eziliyor. Bu yemekte lahanaların hafif diri kalması gerek. Zaten biliyorsunuz Brüksel lahanası çiğ de tüketilebilen bir şey. Çok haşlayınca ne tadı kalıyor ne tuzu. Ve tabii ki her sebze gibi çok pişince insana dokunuyor.


Eğer daha önce hiç Brüksel lahanası yemediyseniz bu tarife bir şans verin derim. Memnun kalacağınızı düşünüyorum. Hem böylece tarif defterinize kolayca yapabileceğiniz bir yemek daha eklenmiş olur. Ne yemek pişireceğim diye darlandığınızda şip şak hazırlayıverirsiniz lahanayı :)

Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.Her zaman görüşlerinizi merakla bekliyorum. Olumlu olumsuz her türlü yoruma yer var. Yeter ki ayıp sözler kullanılmasın :)

Hepinize sevgiler, saygılar...

Yorumlar

  1. Ceyda Demircan21/3/17 23:06

    Sizi Google'da tesadüfen buldum güzel bir Brüksel lahanası yemeği ararken. Ben haşla yağla tarzı sebze sevmiyorum. Bu tarifin tam bana göre olduğunu fark ettim ve hemen uyguladım nohut köftesinin yanına. Harika oldu afiyetle yedik eşimle. Ellerinize sağlık, tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar