Limonlu Kurabiye


Bugün işe çikolata parçacıklı kurabiye diye başlamıştım aslında. Bir baktım ki esmer şeker almayı unutmuşum. Çok da canım istiyordu ama dışarısı o kadar soğuktu ki, bir kez daha çıkmaya çok üşendim. Bari dedim kurabiye kısmını başarabileyim. Evde neler var neler yok hemen hızlıca bir göz gezdirip, limonlu kurabiyede karar kıldım. Çok ferah, kıyır kıyır bir kurabiye. Zaten un kurabiyesine çok benziyor. Sadece kabartma tozu kullanılmıyor. Bir de limonlu tabii ki :) Zaten yazının başlığını ne yapayım bilemedim. Limonlu un kurabiyesi diyecektim ama son anda vazgeçtim. Limonlu kurabiye daha doğru olur gibi geldi.

Malzemeler


2 su bardağı küp küp doğranmış tereyağı ( oda sıcaklığında, iyice yumuşamış )

1,5 su bardağı un

1/4 su bardağı pudra şekeri

1 tatlı kaşığı limon suyu

1 tutam limon kabuğu rendesi

1/2 çay kaşığı tuz ( silme )

Üzeri için

1/2 su bardağı şeker ( şeker miktarı rahat iş yapmak için fazla, isterseniz daha az şeker de kullanabilirsiniz )

2 tutam limon kabuğu rendesi

Hazırlanışı

Tereyağını küp küp doğrayıp iyice yumuşamasını bekledim. yağ yumuşayınca fırını 190 dereceye ayarladım. Tepsiye pişirme kağıdı yerleştirdim ve 3 - 4 damla ayçiçek yağını fırça yardımıyla kağıda sürdüm.

Tereyağı, pudra şekeri ve 1 tatlı kaşığı limon suyunu mikserle çırptım. Krem gibi olunca içine unu, 1 tutam limon kabuğu rendesini ve 1 tutam tuzu katıp iyice harmanladım. Zaten kolay kıvam alıyor. Hiç uğraştırmıyor. Ama yine hatırlatacağım, unu yavaş yavaş koyun. Bir seferde koyunca ayarlayamayabilirsiniz. Un çok gelebilir ve hamur çok sert olabilir. Parça parça koyun ki kontrollü gitmiş olun. Hamur kulak memesi kıvamında olacak.


1 kap içinde toz şekeri ve limon kabuğu rendesini karıştım. Kenara koydum.


Hamuru tezgahta rulo haline getirdim ve 1 cm genişliğinde parçalar halinde kestim. Elimle hafif bastırarak ezdim, kenarlarını düzeltip, üstlerini şekerli limon kabuklu karışıma batırıp tepsiye yerleştirdim.


Kurabiyelerin yanları hafif kızarınca fırından çıkarttım.  15 dakika gibi bir sürede oldu benimkiler. Ama benim fırınım çok sağlıklı ısınmıyor, uzun sürüyor pişmesi. Normal bir fırında 10 dakika bile sürmeyebilir. O yüzden sık sık kontrol edin. İlk çıkarıldığında taş gibi sert olmuyor kurabiyeler. Bastırınca hafif içeri çöküyor. Ama soğuduğunda sertleşiyor. Yani yumuşak kaldı diye aşırı pişirmeyin. Çok da yumuşak olmayacak ama, hafif içine çökecek bastırınca.

Gördüğünüz gibi aşırı kızaran bir kurabiye değil. Fırından çıkınca da hemen fırının telinin üzerine alın da içini çeksin. Pişer pişmez kaba alınca yumuşuyorlar. Tepside bırakınca da pişmeye devam ediyorlar çünkü.


Ve işlem tamam. Hem hazırlaması hem de pişirmesi çok kısa sürüyor. Tadı ve kıvamı da bir harika oluyor.

Bu arada eğer zamanınız yoksa tereyağını eritip kullanabilirsiniz. Malzemeleri karıştırıp yoğurursunuz. Ama zamanınız varsa mikser kullanın derim. Çok daha güzel oluyor kıvamı.

Deneyecek herkese şimdiden afiyet bal şeker olsun. Sevgiler...

Yorumlar

  1. mehmet duman23/2/15 10:21

    Merhaba zeynep Hanım,

    Google webmaster yardım forumununda meajınızı gördüm, blogspota geçmeye çalıştığınızı, bunu trafiğin çok pahalı olması sebebiyle olabileceğini düşünerek, sitenize baktım, tabi wordpress üzerinde yıllarca çalışınca deneme yanılma yolları ile bir sürü şeyler öğrendim. Bu sebeple bir sürü hosting değiştirdim. Sunucu paraları ödedim. Sitelerim ceza aldı ama ben yılmadım, sitemi seo ve hosting açısından tam optimize edilmiş hale getirdim.

    Siz cahce (önbellekleme) kullanmıyorsunuz sanırım. Hız testinden öyle anladım. bu haliyle, günlük 3.000 kişi bile taşıyamaz. Sunucunun size askıya almasını sağlar. Bunun için ne kadar uğraştım bilemezsiniz.

    Sözün kısası, siteniz hızı yavaş, seo ve güvenlik açısından bir sürü eksiğiniz var gibi gözüküyor. Yadıklarınızın tamamı orjinal size aitse size yardım edebilirim. Yoksa kopya içerikle bir yere varmak mümkün değil.

    talhaduman@gmail.com mailim websitem www.yardimcikaynaklar.com bana dönüş yaparsanız. Konuşabilir neler yapabiliriz bakabiliriz.

    İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Destan gibi yazmak istemedim buradan. Sitenizin iletişim kısmından mesaj yazdım. Çok teşekkür ederim yardım teklifiniz için :)
    Sevgiler, saygılar...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar