Brokoli Çorbası


Çorbacılar için bir tarif daha. Koyu kıvamlı, doyurucu bir çorba var bugün. Ve tabii ki yine sürpriz olmamış olacak ama, ta daaaa... Brokoli Çorbası. Farkındayım kendi kendinize bu kız kafayı yedi, habire brokoli, habire brüksel lahanası diyorsunuz. Ama ne yapayım, hem çok seviyorum, hem de biraz fazlaca almışım ve onları bitirmem gerekiyor. E şimdi pişirmişken de siteye koymamak olmaz. O yüzden böyle oldu. Ama yemin ediyorum bu son artık. Bir süre yeşil bir şeyler yok :)

Bir de Türkiye' de hep aynı çorbaları aynı şekilde yapıyoruz. Herkes için tabii ki böyle değildir ama, işte hep böyle görmüşüz, ellerimiz alışmış. Haliyle kolayına kaçıyoruz. Ben de dahil. Onu farkettiğimden beri biraz zorluyorum kendimi. Biraz değiştireyim, içine değişik bir şeyler katayım, mutfağımı renklendireyim diye. Son 3 senedir bunu yapıyorum ve çok da memnunum. Bir tarhana çorbası yapmayayım demiyorum tabi, ama başka seçeneğim varsa değerlendiriyorum. Demişken bir de tarhana çorbası yapıp buraya koymak lazım gelir. Yarın da onu yaparım :))

Malzemeler


300 - 350 gr brokoli ( yarım paketten hallice )

2 küçük patates

1 adet büyük soğan

1/4 limonun suyu

4 - 5 diş sarımsak

Bir kaç dal dereotu

Tuz

Pul Biber

Karabiber

Kırmızı toz biber

Hazırlanışı

Şimdiii bu çorbada farklı yaptığım yegane şeyi yaptım. Brokolileri iyice yıkadım ve saplarını soydum. Sapları soymakla uğraşmam diyorsanız sadece tepelerini kullanın. Yoksa robottan geçirdiğinizde sapları diri diri kalır. Hiç hoş olmaz. Sonra patatesleri yıkadım, soydum, küp küp doğradım. Evde üç dört tane brüksel lahanası kalmıştı. Onların 2 tanesini de kullanayım dedim ve onları da bir güzel yıkayıp, popolarındaki çıkıntıları kesip dörde böldüm.


Fırının ızgara kısmını açtım. Tepsiye yağlı kağıt koyup fırının içine koydum. Fırın ısınırken, brokolileri ve patatesleri zeytinyağı ve biraz tuzla iyice ovdum. Fırın ısınınca da patates ve brokoliyi tepsiye yayarak koydum. 5 dakika sonra lahanaları da tepsiye atıverdim.


Sebzelerin birer yüzleri kızarıncaya kadar  bekledim. Burada dikkatli olun, sık sık kontrol edin ki yanmasın. Böyle şeylerde çok stres oluyorum ben. Hemen eller kollar uyuşmaya başlıyor zaten :D Dayanılmaz raddeye gelip kollarım salam gibi olunca artık olmuştur deyip kapatıyorum fırını :))

Bu iyi bir zaman tarifi olmadı farkındayım. 10 dakika diyeyim ben o süreye en iyisi. Bende 15 - 20 dakika sürüyor ama benim fırınım uyuz ondan. Güzel çalışan bir fırında 10 dakikada olur.


Böyle olacak işte. Bakın brokolilere, güzelce kızarmış üste bakan yüzleri. Mis gibi. Fırınınızın ızgara ayarı yoksa tavada da kızartabilirsiniz. Mutlaka fırındı, ızgaraydı uğraşmak zorunda değilsiniz.

Kızarma kısmı bitince, soğanları irice, sarımsakları da küçük dilimler şeklinde doğradım ve çok az zeytinyağıyla güzelce kavurdum. kavururken biraz tuz eklemeyi de unutmadım. Patates, brokoli ve lahanayı da ekledim, biraz daha kavurdum. Üstüne çeyrek limon kabuğu rendesi attım. 1 litre kaynar suyu ve limon suyunu ekledim. Karabiber ve kırmızı toz biber ekledim ve işlem tamam. Dilerseniz üstüne az biraz daha tuz ekleyebilirsiniz amma ve lakin  tuz zehir biliyorsunuz. Bence eklemeyin az tuzlu yemeye alışın derim ama ben ne bilirim ki? Zevk sizin, nasıl istiyorsanız öyle yapın :)

Her neyse uzatmadan devam. Sebzeler yumuşayıncaya kadar kaynattım çorbayı. Tam süresini bilemiyorum. Çatalla iki öteleyin. Çatal rahatça giriyorsa tamamdır.


Farkındayım bu hali pek hoş görünmüyor ama işlem bitince bu görüntüyle hiç alakası kalmayacak.

Bu aşamaya gelince çorbayı bir güzel blenderdan geçirdim. Ama fazla da inceltmedim. Hafif taneli kalmasını istedim. Siz zevkinize göre yapın. Pütürlü çorba istemem derseniz çorbanın canı çıkıncaya kadar çekebilirsiniz. Bir de hemen ekliyeyim. Bu çorbaya sütte katabilirsiniz. Öyle de gayet güzel oluyor.


Son dokunuşlar da çorba çekildikten sonra yapıldı. Dereotu doğrandı, çorbanın üstüne serpiştirildi. Biraz da pul biber...oh.

Kolay bir çorba. Denemediyseniz önerebilirim. Yağı, ıvır zıvırı da az olduğundan diyete de uygun. Sağlık problemi yüzünden diyet yapanlar için demiyorum aman ha, sadece kilo vermek isteyenlere :)

Şimdiden herkese afiyet bal şeker olsun. Sevgiler, saygılar....

Yorumlar

Popüler Yayınlar