Fırında Kumpir


Ne zamandır planlıyordum bir kumpir yapsam da şu siteye koysam diye, ama ya zaman denk gelmedi ya da başka başka engeller çıktı karşıma. Bugünse emellerimi gerçekleştirebildim.  Gerçekten kolay bir tarif ve dışarıda yediğimiz kumpirlere de epeyce benziyor. Normalde mikrodalga kullananlar için kumpir yapmak sorun olmuyor, fakat benim gibi evinde mikrodalgası olmayanlar bu konuda sıkıntı çekiyor genelde. Ya pişmesi çok uzun sürüyor ya da haşlama gibi bir şey oluyor. Ben bayaca bir uğraştım ve dışarıda yediğimize yakın bir sonuç veren tarifimi oluşturabildim. Aslında kumpiri tabii ki eski patatesten yapmak gerekir. Benim de planım buydu ama marketlerde çok ufak olmayan eski patates bulamadım. Haliyle taze patatesten yaptım. Yine de harika oldu.

Malzemeler 


3 adet büyük boy patates

350 gr kadar kaşar peyniri

1 kutu haşlanmış mısır

4 adet kokteyl sosis

3 parmak kalınlığında sucuk ( gram hesabı yapamadım :) )

9 - 10 adet zeytin

4 adet salatalık turşusu

Evinizde varsa rus salatası ya da italyan salatası ( fotoğrafa koymayı unutmuşum )

Hazırlanışı

İlk önce patatesleri iyice yıkadım. Bir miktar suyla 30 dakika kadar haşladım. Suyu soğuktan koydum. Patatesler çok hafif yumuşayacak, çatalı soktuğunuzda hemen girmeyecek yani tamamen pişmeyecek. Benim patatesler baya iriydi, o yüzden yumuşamaları bayaca sürdü. Eğer sizin patatesleriniz daha ufaksa 15 dakika haşlamanız yeterli olacaktır.


Patatesleri tencereden çıkartıp alüminyum folyoyla iyice sardım.


200 dereceye ısıttığım fırının orta katına yerleştirdim. 50 dakikada piştiler. Pişmesini beklerken arada kontrol etmekte ve patatesleri çevirmekte fayda var. Pişme süreleri patatesin boyutlarına ve fırınların huylarına göre değişebilir çünkü . Folyoyu açıp, çatalı sokuverin arada. Eğer patatese rahatça giriyorsa patates pişmiştir. Aslında patatesleri direk fırına da atabilirdik ama o zaman pişmesi baya bir vakit alıyor. Önceki haşlama işleminin tek sebebi süreyi azaltmak.

Patatesler pişince hemen tezgahın üstüne alıp patatesleri ortadan yardım. Bir çatal yardımıyla patatesin içini ezdim. Kabukların yakınında ezilmemiş patates kalmamasına dikkat ettim. Sonra üzerine 1 yemek kaşığı kadar kaşar peyniri rendesi, çok az tuz ve ufacık bir miktar tereyağı koydum.


 Bütün malzeme kaynaşıncaya kadar tatlı kaşığıyla eze eze karıştırdım.


Haşlanmış sosisleri küp küp doğradım. Sucuğu da küp küp doğrayıp kızarttım. Zeytinlerin çekirdeklerini çıkartıp halka halka doğradım.

İşte içindeki malzemeleri de sizin için yan yana sıraladım. Ama bunu sadece siz görün diye yaptım. Normalde bu şekilde yerleştirmiyorum malzemeleri.


Şimdi sıra gerçek yerleşime geldi. Önce italyan salatayı kaşar ve patates karışımının üstüne yaydım. Üstüne sucukları attım. Onun üstüne biraz sosis, biraz zeytin ve biraz mısır attım. Aslında turşuyu da bu arada atıyorum. Ama bu sefer unutmuşum. Ardından da mayonez, hardal ve ketçap ekledim. Aman hardal koyacaksanız çok abartmayın. Biliyorsunuz acımsı ve keskin bir tadı var. Çok abartırsanız her şeyin tadını bastırır ve sadece hardal yiyormuşsunuz gibi olur. Ama tabi zevk sizin zevkiniz, nasıl isterseniz öyle yapın.

Turşularını koymayı unuttuğum kumpirim şöyle göründü.

Sonra dedim bu böyle olmaz. Turşuları da üstüne ekleyiver. Hazır eklemişken çok az da kaşar rendesi serpiştiriver. O da şöyle oldu.


Değişik bir servis oldu böyle. Ama böylesini de sevdim ben :)

Gönül isterdi ki eski patates olsun ve o kabuklar çıtır çıtır kızarsın. Ama böyle de gayet hoş oldu. İki türlü de yapabilirsiniz sonuç olarak. Şimdiden afiyet bal şeker olsun. Umarım beğenirsiniz. Deneyen arkadaşların yorumlarını merakla bekliyorum. Sevgiler, saygılar...

Yorumlar

Popüler Yayınlar