Çikolatalı Rom Aromalı Pasta


Uzun bir aradan sonra yeniden merhaba. Babamın geçirdiği ciddi bir rahatsızlık sebebiyle uzunca bir zamandır siteyi güncelleme şansım olmadı.  Şimdi durumu düzelmeye  ve kızım sen bu siteyi de hepten boşlamaya başladın, kalk bir şeyler yap demeye başladı. Ben de madem öyle, hazır yılbaşını da beraber kutluyoruz, (Pastalı, tavuk dolmalı filan yani. Annem, ablam ve ben sıkı çalıştık yeni yıla girerken.) ben de yaptığım pastayı siteme koyarım diyerekten kolları sıvadım. Pek bir beğendi bizimkiler, bakalım siz de beğenecek misiniz?

Malzemeler

Pandispanya


1 su bardağı un

1/2 su bardağından 1 parmak az buğday nişastası

1/2 su bardağı şeker

1/2 su bardağı süt

1,5 yemek kaşığı kakao

3 yumurta

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

İç Krema


1,5 su bardağı süt

3 yemek kaşığı kadar yumuşak margarin ( ben tereyağı kullandım ama kutunun üstünde yazan 50 gr yumuşak margarin diyordu )

1 paket Dr. Oetker kakaolu pasta kreması

Keki ıslatmak için

2 çay bardağı su

1 şişe Dr. Oetker rom aroması

1,5 tatlı kaşığı şeker

Pastanın Üst Kreması


1 paket Dr. Oetker bitter çikolatalı sos

2 su bardağı süt ( paketin üstünde 2,5 su bardağı diyordu ancak ben sosun koyu olmasını istediğimden 2 bardak kullandım )

Pastayı süslemek için minik kalp çikolatalar

Pastanın arasına koymak için de 1 adet muz

Hazırlanışı

İlk önce 22 santimlik kelepçeli kek kalıbının alt parçasına pişirme kağıdını yerleştirdim ve kalıbı iyice yağladım.


Fırını 175 dereceye ayarladım ve pandispanyayı hazırlamaya koyuldum.

Yumurtaların beyazlarını bir kapta bembeyaz oluncaya kadar çırptım. Kabı ters çevirdiğimde yumurta beyazları akmıyordu. Baya bembeyaz ve katıydı.


Ayrı bir kapta da yumurta sarılarını ve şekeri çırptım. Krema kıvamına geldiğinde ve parlak bir hale büründüğünde durdum.

Sonra çırptığım yumurta sarılı karışımı, yumurta beyazlarını çırptığım kaba nazikçe ekledim ve bir spatula yardımıyla yine nazik nazik karıştırdım.


Sütü bu kaba ekledim ve el çırpıcısıyla yavaşça karıştırdım. Üzerine kabartma tozu ve vanilyayı ekledim, karıştırdım. Kakaoyu eledim ve yine karışıma yavaşça karıştırarak ekledim. En son elediğim unu ve nişastayı da ekledim ve kek karışımım hazırdı. Toz malzemeleri eklerken her zaman elemeye ve sıvı içeriğe yavaş yavaş ekleyerek karıştırmaya dikkat etmek gerekiyor. Her kek pasta tarifinde söylüyorum ama çok önemli bulduğumdan. Yoksa sizi sıkmak için değil :)


Kek karışımını hemen kalıba boşaltıp fırına yerleştirdim.

O pişedursun ben hemen üst kremayı hazırlamaya başladım.

2 su bardağı sütü tencereye boşalttım ve sos malzemesini de sütün içine döktüm. Kaynayıncaya kadar karıştırdım. Kaynadıktan sonra 2 - 3 dakika daha karıştırmaya devam ettim. Sosu dibi geniş bir kaba boşalttım ve arada sırada karıştırarak soğumasını bekledim. Karıştırmayınca kaymak bağlıyor.


Hemen pandispanyayı kontrol ettim. 30 dakika gibi bir sürede pişiyor. Pişip pişmediğini anlamak için pandispanyaya kürdan batırdım. Kürdan temiz çıktığından, piştiğinden de emin olmuş oldum. Pandispanya hafif ılıyınca kalıptan çıkarttım.


O tamamen soğurken de hemen iç kremayı hazırladım. Oda sıcaklığına gelen tereyağını bir kaba koydum ve ufak ufak parçalara böldüm. Üstüne 1 buçuk su bardağı sütü ekledim, karıştırdım. En son da paket içeriğini boşalttım. Mikserle önce yavaş devirde, sonra da hızlı devirde toplam 3 dk. çırptım. Aman dikkatli çırpın çünkü her bir yerlere sıçrıyor.


Bir tasta 1 su bardağı suyu, 1 buçuk tatlı kaşığı şekeri ve 1 şişe rom aromasını iyice karıştırdım. ( Eğer pastanız daha kuruca olsun isterseniz, su miktarını azaltabilirsiniz. )

Geldik bütün malzemeleri birleştirdiğimiz eğlenceli kısıma.

Pandispanyayı tam ortadan 2 ye böldüm. Alt parçayı romlu şekerli suyla ıslattım. Bir kat ara kremadan sürdüm. Dilimlediğim muzları dizdim. Üstüne 1 kat daha iç kremadan sürdüm. Kekin üst kırmını yerleştirdim ve yine şekerli, rom aromalı suyla ıslattım. Hazırladığım bitter çikolata sosunu kekin üzerine yavaş yavaş döktüm ve düzelttim. Kenarlardan akan kısımlara da hiç dokunmadım. Bırakın aksınlar. En son olarak da minik çikolata kalpleri pastaya batırı batırıverdim. Ve pastam tamamlandı.

Uzun ve zor işmiş gibi görünüyor ama gerçekten kolay ve kısa bir sürede hazırlanıyor. Kremaları kendimiz de hazırlayabilirdik ama ben vakit olmadığından hazır kullandım. Marka da normalde vermem ama, ne kullandıysam yazmaya mecburdum. Çünkü verdiğim tarifle, başka bir markanın ürünleri doğru sonuç vermeyebilirdi. Haliyle böyle oldu :))


Böyle toparlak şirin bir şey oldu .


Umarım siz de bu pastadan en az benim kadar memnun kalırsınız. Hafif, lezzetli, şirin bir pasta.

Deneyeceklere afiyet olsun şimdiden. Sevgiler, saygılar....

Yorumlar

  1. Babanıza çok geçmiş olsun!

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim :))
    Şimdi toparlıyor hızla. Nazar değmesin :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir tarif teşkkür ederim

    YanıtlaSil
  4. Ben de yorumunuz için çok teşekkür ederim. Umarım deneme fırsatınız olur :))

    YanıtlaSil
  5. Müge Çidem20/10/16 14:45

    Küçük kalpli çikolataları nereden aldığınızı öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  6. Tabii ki.Migros tan aldım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar