Dilim Elmalı Kek


Bugün hiç böyle bir şey yapmak gibi bir fikrim yoktu. Zaten hava buz gibi, battaniyeme bürünür bütün gün mırışırım, biraz dizi, biraz film, mis gibi sıcak çay filan. Ama alışverişe çıktığımda herşey değişti. Marketlerden birinde waffle gördüm. Üç saat alayım mı, almayayım mı diye düşünüp, sonra amaaan alacam da ne olacak? Yediğimde kesin yapay bu, keşke almasaydım diyeceğim diye düşünüp vazgeçtim.Eve geldim ama waffle aklımdan çıkmıyor bir türlü. Ne yapsam ne etsem, tatlı bir şey yapsam derken aklıma kek düştü. Ama normal kek de istemiyordu canım. Böyle daha yoğun kıvamlı, içinde koca koca elmalar olan bir kek istiyordum. Hani filmlerde görürüz ya hep, ya da Red Kit' te de vardır, pişirip pencere önüne koyulur da Daltonlar alır kaçar. İşte ben ondan istiyordum. Haliyle yabancı sitelere yönlendim ve istediğimi de buldum. Tarifleri birleştirerek, bir şeyler ekleyerek ya da çıkartarak kendime bir tarif oluşturdum. İlk denemem olmasına rağmen harika oldu. O zaman dilim elmalı kekin tarifine de geçme zamanı geldi.

Malzemeler 


2 su bardağı un

1 su bardağı şeker + 2,5 yemek kaşığı şeker

1/2 su bardağı ay çiçek yağı

2 adet mandalina

2 adet büyük elma

2 yumurta

1/2 paket kabartma tozu

1,5 tatlı kaşığı tarçın

Hazırlanışı

İlk önce fırını 160 dereceye ayarladım. Kek kalıbını tereyağıyla iyice yağlayıp, üstüne şeker serpiştirdim. Ay çiçek yağı olmuyor. Şekerlerin kalıba yapışması lazım çünkü. Kesin katı yağ olmalı.


Sonra elmaları soyup, çekirdeklerini çıkartıp ince ince dilimledim. Daha sonra bu elmaları bir kaba koydum. Üstüne 2,5 yemek kaşığı şekeri ve 1,5 tatlı kaşığı tarçını serpip bir güzel harmanladım.


Daha sonra 2 yumurta ve 1 su bardağı şekeri başka bir kapta iyice çırptım. Karışımın rengi açılacak, köpürecek ve pasparlak olacak. Bu durum sağlanıncaya kadar mikserin geniş uçlarıyla iyice çırpılmalı. Yoksa kek hava almıyor, kıvamı olmuyor.

Çırpma işlemi bitince mikseri hemen yok ettim. Kalan malzemeler eklenince el çırpıcısına geçmek gerekiyor.

Devam edelim. Yumurtalı şekerli karışıma, 1/2 su bardağı sıvı yağı, sıktığım 2 mandalina suyunu ekledim nazikça karıştırdım. Yarım paket kabartma tozunu ekledim yine karıştırdım. En son 2 su bardağı unu  eledim  ve yavaş yavaş karışıma ekledim. Ekledikçe de, ara ara karıştırdım.( bardak boyutunuza göre unu ikişer parmak azaltmak isteyebilirsiniz. Benim bardaklarım çok büyük su bardakları değil çünkü. ) Bir de unu bir seferde koymayın. keki söndürmesin.

Un da iyice karıştımı işlem tamamdır. Bu kekin hamuru normal kek hamuruna göre 1 tık daha koyu oluyor.


Şimdi sıra yerleşime geldi. İlk önce elma, şeker, tarçın karışımının yarsını kek kalıbının en altına koydum.


Sonra kek harcının yarısını elmaların üstüne döktüm.


Bakın kıvam burada daha iyi anlaşılıyor.

Sonra kalan elmaları harcın üstüne yerleştirdim.

Elmaların üstüne de kalan kek harcını döktüm. Kat kat olacak yani.

En üste de çok az şeker serpiştirdim ve yallah fırına.

1 saatte kek pişiyor.

Gelen kokular yüzünden 1 saat beklemek zor oluyor ama beklediğinize de  değiyor.

Bu arada keki kalıptan çıkarmadan önce tam olarak soğumasını bekleyin. Ben bekleyemedim ışık gidiyor, fotoğraf çekemiyeceğim diye. Kırılmadı kekim ama beklesem daha düzgün çıkardı eminim ki.


Zemin katta otursam kesin pencere önüne koyardım :)


Elmalara bakar mısınız. Nasıl da karamelize olmuş. Şekerle tarçınla mis gibi pişmiş. Yumuşacık ve karamelize.

Test ettim, onayladım. Harika oldu. Herkese tavsiye ederim. Muhakkak deneyin.

Şimdiden afiyet bal şeker olsun. Sevgiler saygılar...

Yorumlar

Popüler Yayınlar