Kruton Nasıl Yapılır


Hani bazen olur ya, ekmek dolabını açarız da o ekmekler üstümüze üstümüze gelir. İşte ben o ekmekleri atmıyorum. Etinden sütünden faydalanıyorum. Bir kısmı kediye, köpeğe, kuşa gidiyor. Orası Allahın emri. Kalanını da kendim için kullanıyorum. Tek ekmek bana kaldıysa, o ekmeğin içlerini robottan geçiriyorum, köftelik olarak buzdolabına gidiyor. Kalan kabukları robottan geçiriyorum bir kaç işlemle pane harcı oluyor. Ekmek birden fazlaysa da kalanını kruton yapıp buzluğa atıyorum. Bir gıdımı bile boşa gitmiyor. İşte krutonu şöyle yapıyorum.

Malzemeler


1 adet ekmek

2 diş sarımsak

30 - 40 gr tereyağı ( 3 - 4 küçük küp )

Kırmızı toz biber

Karabiber

Tuz

Kuru nane

Arzu ederseniz pul biber

1/2 çay bardağı su

( + hangi baharatı koymak isterseniz oluyor )

Hazırlanışı

Önce ekmekleri küp küp doğradım. Sonra sarımsağı çok az tuzla dövdüm. Tereyağını eritip bir kaba aldım. Üstüne dövülmüş sarımsağı ve yarım çay bardağı suyu ekledim, iyice karıştırdım.

Ekmekleri fırın tepsisine yaydım. ben genelde tek kat olacak şekilde koyuyorum. Fazla gelirse de 2 seferde yapıyorum. Ekmeklerin üstüne baharatları ve çok az tuzu serpiyorum. Tuz miktarına dikkat edin çünkü sarımsağı döverken de tuz koyduk. Sonra su, yağ, sarımsak karışımını yemek kaşığı yardımıyla ekmeklerin üzerine döktüm. Ekmekleri şöyle bir karıştırdım.


Önceden 150 dereceye ısıttığım fırının orta katına yerleştirdim. Aman deyim sık sık kontrol edin. Pat diye yanabiliyor. Fırını bırakıp arada başka işler yapmayın. 3 dakika kararmaya başlıyor. Kararmaya başlayınca ekmekleri ters yüz etmek gerekiyor. Ekmeklerin her tarafı kızardığında ise işlem tamam.


Hazırda çorbam varsa ya da sadece zevkine, tüketeceğim kadarını hemen tüketiyorum. Artanı torbalayıp buzluğa atıyorum. Kullanacağım zaman 2 saniyede tavada çeviriveriyorum.


Ayrıca ben bunu kraker niyetine de yiyorum. Gidip marketten ne idüğü belli olmayan şeyler alacağıma, bunu tercih ediyorum. Zaten alınabilecek her türlü ıvır zıvırdan da daha lezzetli oluyor. Bazen aklıma esiyor yoğurdun içine atıveriyorum. Oh mis.

Ayrıca bunu sarımsaksız da yapabilirsiniz. İstediğiniz baharatla, istediğiniz şekilde hazırlayabilirsiniz. Ben genelde ikiye bölüp yarısını sade, yarısını sarımsaklı bol baharatlı yapıyorum. Hatta yağsız da yapabilirsiniz. Her şekilde güzel oluyor.

Artık pane harcı tarifim de başka bir güne kalsın. Daha işlemden geçirmedim. Çekilmiş vaziyette buzlukta bekliyor. Tez zamanda icaplarına bakacağım.

Bir daha ki yazıda görüşeceğiz efendim. Sevgiler, saygılar...

Yorumlar

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar