Kabak Çorbası



Ne zamandır yapacağım kabak çorbasını ama ya unutuyorum, ya da kabak almışım hazır, bir dolmasını yapayım diyorum. Ama bugün artık böyle olmaz dedim. Bugün bu iş halledilecek. Tam bir çorba sever olarak, onlara yeterli ilgi ve alakayı göstermediğimi, sitede daha fazla sayıda çorba tarifi olması gerektiğini düşünüyorum. O yüzden sayıyı arttırma işlemine bugün başlıyorum.

Bu çorba oldukça koyu kıvamlı, hafif kremamsı ve hafif tatlı oluyor. O tatlılığın büyük bir kısmını kullandığım malzemelerle azaltıyorum ama ne olursa olsun hafif bir tatlılık kalıyor. Deneyecekleri şimdiden uyarayım. Tatlı çorba içmem, sevmem diyenleri şimdiden uyarmış olayım. Tatlılığın sebebiyse kabağı yoğun kullanıyor olmam. 1 kabağa 1 su bardağından 1 parmak eksik su kullanıyorum. Kabak sayısına göre su miktarını ayarlıyorum. Kıvamı o yüzden baya koyu, kabak tadı da baya fazla oluyor.

Ama bence tatlı çorba sevmem diyenlerdenseniz de, bu çorbaya bir şans verin. Belli mi olur? Bakarsınız bu çorbayı seversiniz.

Malzemeler



4 adet büyükçe kabak

1 adet soğan

1 dal pırasa ( yeşiller de beyazlar da kullanılacak )

7 diş sarımsak ( 1 diş sosuna )

1 çay bardağı süt

8 - 9 yaprak taze nane ( yapraklar büyükse 5 - 6 yaprak yeterli olur )

4 - 5 dal dereotu ( dalların büyüklüğüne göre artırırsınız ya da azaltırsınız. )

7 - 8 adet taze biberiye yaprağı

Tuz

Karabiber

Toz kırmızı biber

Pul biber

1/2 limon suyu

Hazırlanışı

İlk önce nane ve dereotu dışında doğranacak her şeyi doğradım. Kabakları çok ince olmayacak şekilde dilimledim. Soğanları ise çok ince olmayacak şekilde doğradım. Kabakları soymadan kullandım. Sadece kararmış, ezilmiş yerleri vardı, onları aldım.


Sarımsaklarıysa incecik doğradım. Pırasayı da 9 - 10 parçaya böldüm. Blenderdan geçeceği için çok ince doğramaya gerek yok. Ama çok kalın bırakmamakta da fayda var. Pişmesi böyle daha kısa sürüyor.


Tencereye 2 çorba kaşığı kadar sızma zeytinyağı ve  yarım yemek kaşığı tereyağı koydum, ocağın altını yaktım. Yağ ısınınca içine soğan ve sarımsağı attım. Karabiber, kırmızı toz biber ve biraz da tuzu  tencereye serpiştirdim ve kavurdum. Soğanlar şeffaflaşınca, pırasa, kabak, doğradığım taze nane yaprakları ve biberiye yapraklarını da tencereye ekledim. Üstüne yine biraz tuz ilave ettim. Her şeyin tuzu kendisine lazım, o yüzden her kavurma işleminde her malzemeye azar azar tuz koyuyorum. Hepsi bir araya gelince çorbadaki toplam tuz miktarı normal seviyede oluyor. O yüzden her bir malzemeyi kavururken koyduğunuz tuz miktarını abartmayın. Birer tutam olacak. Suyu ekledikten sonra genel tuz miktarına bakar, gerekirse eklersiniz.


Yine arada bir yığın uzattım lafı. Neyse efendim kabakları ve pırasayı 5 -6 dakika kadar kavurdum. Kabakların yeşilliği artıncaya ve kendilerini biraz salıncaya kadar kavurma işlemine devam ettim.


Ne demiştik, 1 kabağa yaklaşık 1 su bardağı su. 4 kabak kullanmıştım o yüzden yaklaşık 4 su bardağı kaynar su ekledim tencereye. Tıkırdayıncaya kadar bekledim ve kapağını kapattım. Ben düdüklüde pişirdim. 25 dakikada pişti. Normal tencerede 40 - 45 dakikada pişiyor.

Arada kontrol edersiniz. Kabaklar pişinceye kadar pişecek. Bu aşamada dereotunu doğradım ve karışıma ekledim.  Sonra blender devreye girdi. Fişini takıp çorba krema kıvamına gelinceye kadar karışımı çektim. Pürüzsüz ve parlak olacak. İşlem bitince üstüne 1 çay bardağı sütü ekledim ve karıştırdım. Çorba bu kadarcık. Ne kadar kolay değil mi?

Şimdi geriye sos kaldı. zaten onun bir numarası yok. 1 diş sarımsağı döv. Limon suyunun içine at. Pul biberi de serpiver. İşte bu kadar. İçerken çorbaya istediğin kadar ekle. Gerçekten enfes :)


Cinsini bilmiyorum ama çok koyu yeşil kabaklar var. O kabaklar kullanılınca rengi daha yeşil oluyor. Ama her zaman onlardan bulamıyorum. Artık hangisine ulaşabilirsem onu kullanıyorum. Lezzet farkı olmuyor fazla ama görüntü koyu yeşille daha hoş oluyor bence. Pişirirken içine çok az köri de atabilirsiniz. Öyle de güzel oluyor. Benim baharatlığımda kalmamış o yüzden kullanmadım. Ama miktarını abartmamak gerek. 1 çay kaşığından az koyuyorum ben. Tadı çok az hissedilecek kadar.

Umarım çorbamı beğenirsiniz. Ben çok seviyorum. Deneyen arkadaşlarımızın fikirlerini de duymayı çok isterim.

Herkese sevgiler, saygılar...

Yorumlar

  1. Görüntüsü çok güzel en kısa zamanda deneyip yorum bırakırım buraya:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Tülay hanım. Yorumunuzu şimdiden çok merak ediyorum. Umarım beğenirsiniz :))
    Yeniden görüşmek üzere, sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Bloğunuzdaki makalelerinizi oldukça faydalı bulduk, Kontör34 firması olarak bloğunuzu yakından takip etmekteyiz

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim. Yemek tariflerime de makale demişsiniz ya...Allah iyiliğinizi versin:)) Gönlüm ister ki herkes beni takip etsin. Hem de firmacak :))

    YanıtlaSil
  5. resimlere baktım karnım acıktı yaa. :D

    YanıtlaSil
  6. :D Yemek blogu gezince öyle oluyor. Gündüz neyse de, gece bu işten kaçınmak lazım :))

    YanıtlaSil
  7. Denedim gercekten müthiş bi lezzet,herkes bayıldı.tarif için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  8. Rica ederim, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar