Fırında Makarna


Sabah makarna diye inleyerek kalktım. Düşündüm nasıl yapsam, nasıl etsem de dümdüz bir makarna yemesem. İyi dedim, kalk Gülce, çık dışarı, market market gez. Malzemelere bakarken ne yapacağına karar verirsin. Bolonez soslu...cık. Sebzeli, mantarlı...cık. Hafif sulu, yoğurtlu, soslu....cık. Peynirli...ı-ııh. Derken gözüm kaşarlara maşarlara gitti. Dedim tamamdır, fırında makarna yapayım. Üstü çıtır, çıtır kızarmış filan. Yanına da bir çay demlerim, oh. Baharat eksiklerimi de aldıktan sonra hemen eve koştum. Başladım hazırlıklara.

Malzemeler 


1 paket Barilla yassı spagetti makarna ( normalde marka vermem ama, fırında makarnada bunun üstüne yok )

3 su bardağı süt

1/2 su bardağı un

1 adet yumurta

150 gr taze kaşar peyniri

150 gr sert keçi peyniri

100 gr kadar tereyağı

1 yemek kaşığı hardal tohumu

1 adet defne yaprağı

2 diş sarımsak

Karabiber

Kırmızı toz biber

Pul biber

Tuz

Hazırlanışı

İlk iş fırını 200 dereceye ayarladım. Sonra makarnanın suyunu koydum içine tuzunu attım. Makarnayı haşlanmak üzere tencereye bıraktığımda da beşamel sosu hazırlamaya koyuldum. Tereyağını tencerede erittim. Üstüne yarım bardak unu, dövülmüş sarımsağı ve öğüttüğüm hardal tohumlarını döktüm.  3 - 4 dakika kadar sürekli karıştırarak kavurdum. İçinde hiç topak kalmamıştı. Sonra sütü bir seferde ekledim ve sürekli karıştırdım. Kırmızı toz biberi, karabiberi, 1 - 2 tutam tuzu, 1 adet defne yaprağını da katıp karıştırmaya devam ettim. Kaynamaya başladıktan sonra 5 dakika kadar karıştırarak pişirdim. Altını söndürdüm ve kenara aldım.


O sırada makarna da haşlanmıştı. Bu arada makarna da hafif diri olacak. Fırında da pişecek çünkü. Her neyse, beşamel sos hafif soğuyunca defne yaprağını çıkartıp, çırptığım 1 adet yumurtayı ekleyip hızlıca karıştırdım. Ezdiğim keçi peynirinin tamamını ve rendelediğim taze kaşarın yarısını ekleyip iyice karıştırdım.Makarnayı büyükçe bir kaba aldım ve üstüne beşameli boca ettim.


Borcamı hafifçe yağlayıp karışımı içine koydum. Üstünü bir güzel düzledim. Kalan kaşar peyniri rendesini üstüne serpip fırına yerleştirdim.


Üstü kızarıncaya kadar pişirdim. Tam emin olmamakla beraber 20 - 25 dakika kadar sürdü sanıyorum. Sonuç da şöyle bir şey oldu. Üstüne pul biber ektim bakın. Harika oldu.


Hardal tohumunu merak edenler için hemen kısa bir bilgi vereyim. Hardal tohumu hem öğütülerek hem de tane olarak kullanılabiliyor. Tane olarak kullanırken kavurmak gerekiyor. Ve kavururken de dikkatli olmak :) Patlıyor çünkü. Aynı hardal gibi hafif acımsı bir tadı var. Kullanırken çok aşırıya kaçmamak lazım. Et ve balık yemeklerinde, yumurtalarda ve salatalarda harika oluyor. Zilyon tane de faydası varmış ama ben o kısmıyla çok ilgilenmedim açıkçası. İşte hardal tohumunun acılığı sebebiyle pul biber ve karabiber konusunda biraz dikkatli olmak lazım. Bir de mu mereti öğütüp suyla filan karıştırınca bildiğiniz hardal oluyormuş. Deneyeceğim ve siteye de koyacağım :)  İşte böyle. Ben fırında makarnayı çok severek yiyorum. Bakalım siz de sevecek misiniz?

Yorumlar

Popüler Yayınlar