Etli Biber Dolması


Sonunda formuma kavuştum. Bir terslik olmadığı sürece her gün bir tarif. Bugün pek spontane oldu sahi. Sabah 8 de kalktım. Kahvaltı bilmem ne derken birden akşama yemek olmadığı aklıma geldi. Ne yapacağımı da bilmiyordum. Açıkçası canım da hiç bir şey istemiyordu. Tabii ki kafayı çalıştırıp hemen annemi aradım. Canım ne zaman bir şey yemek istemese annemi arayıp kopya çekerim. Her neyse annem pırasa pişirmiş. Ben daha yeni pişirdiğim için cık dedim. O sırada pazardan ne alınmış muhabbeti açıldı. Dolmalık biber aldım, buzdolabında da çok dayanıyor dedi. Allah dedim, tamam. Biber dolması pişireceğim. Hemen giyindim, alışverişe çıktım. Alışverişe aç karnına çıkmayın derler ya, hah işte, ben onun tam tersini yapıyorum :D

Önce Lokman hekime gittim. Şu sıralar baharatlara deliriyorum. Hemen dolmalık baharat ve yeni bahar aldım. Yeni bahar çok kullandım da, dolmalık baharat nedir bilmiyorum. Kokuları neredeyse aynı ama dolmalık baharat daha sert kokuyor. Rengi de daha koyu. Yeni bahara bir şeyler ekleyip dolmalık baharat diye kakalıyorlar tahminimce. Damla sakızı kokulu hoş bir şey.

Bu arada geçen gün sinirlerim kalktı. Yemeklere her zaman koyduğum kadar tuz koyuyorum ve yemek tuzsuz oluyor. Üstüne tuz ekliyorum. Yemek hala tuzsuz. O kadar tuz vücuda giriyor ve yemek lezzetsiz. Tuzlara bir hal olmuş. Sonuç olarak oturduğum semtteki aktardan uygun fiyata deniz tuzu bulmayı başardım ve artık deniz tuzuna terfi ettim. Yemeklerin lezzeti inanılmaz arttı ve kullandığım tuz miktarı da yarıya indi. Tavsiye ediyorum.

Tuz raporumda bittiğine göre kaldığım yerden devam edeyim. Baharat alma işinden sonra markete dalıp taze nane, maydanoz, biber ıvır zıvır tamamlayıp eve döndüm. Ekmek peynir tıkıştırıp hemen yemeği hazırlamaya koyuldum.

Malzemeler 


650 gr dolmalık biber ( 1 kiloyu tutturamamışım )

1 adet soğan

1 adet domates

3 diş sarımsak

200 gr kıyma

1 su  bardağı + 2 parmak pirinç

1 yemek kaşığı biber salçası ( tatlı ) + 1 tatlı kaşığı ( yemeğin suyu için )

1 yemek kaşığı domates salçası + 1 tatlı kaşığı ( yemeğin suyu için )

4 - 5 dal maydanoz

2 - 3 dal taze nane

2 küçük küp tereyağı

1,5 çay kaşığı dolmalık baharat ( ya da yeni bahar )

1 çay kaşığı karabiber

1 çay kaşığı kimyon

1 çay kaşığı kırmızı toz biber

Kuru nane

Tuz

Hazırlanışı

Her zamanki gibi yine yıkanacakları yıkadım. Doğranacakları doğradım. Biberlerin içlerini boşalttım. Harika bir aletim var zaten, beni hiç yormuyor. Biberler şip şak hazır. Şöyle bir şey.


Biberin tepesinden soktarıyorsunuz çektiğinizde tepesiyle beraber çıkıyor. Şahane.

Sonra soğanları çok ince olmayacak şekilde doğradım.


Sarımsakları incecik doğradım.


Maydanoz ve naneyi de incecik doğradım.


Domatesi rendeledim

Bir kaba soğanı, sarımsağı, yıkadığım ve süzdüğüm pirinci, maydanoz ve taze naneyi, salçaları, kıymayı, baharatları, tuzu, tereyağını, rendelenmiş domatesi koyup çok iyi bir şekilde yoğurdum. Bütün malzeme kaynaşmalı. Yoksa güzel olmuyor. Kuru naneyi de bol kullandım. Artık zevkinize göre.


Sonra biberlerin içini bu harika harçla doldurdum. Tencereye yerleştirdim. Şekil 1 A da gördüğünüz üzere hem iç arttı hem de biberim tencereye biraz az geldi. Haliyle 1 tane domates doldurdum. 1 tane soğanla da tencerenin boş kısmını doldurdum. Biberler sabitlenmiş oldu. Pişerken içinde fıldır fıldır dönmeyecekler böylece. Bu arada iç artarsa, kabak, patlıcan, domates, patates, soğan, ne varsa doldurup tencereye koyabilirsiniz.


Şimdi sıra yemeğin suyunu hazırlamaya geldi.

1 tatlı kaşığı biber salçasını, 1 tatlı kaşığı domates salçasını, birer çimdik karabiber, kırmızı toz biber ve dolma baharatını, tuzu bir tasta kaynar suyla açtım.


Yemeğin suyunu önemseyin. Yoksa o kadar uğraştığınız dolma hiç bir şeye benzemez. En az dolmanın kendisi kadar önemli.

Neyse, bu hazırladığım 1 tas salçalı, baharatlı suyu dolmaların üstüne döktüm. Üstüne bir miktar daha kaynar su ekledim. Su dolmaların yarısını biraz geçecek. Sonra da kısık ateşte pişmeye bıraktım. 35 - 40 dakikada pişti. Biberin kartlığına göre değişiyor ama genelde pirinç pişince pişmiş oluyor.

Ayrıca ben neden bu kadar çok yazdım bugün. Çene düşük maşallah. Herhalde hava yüzünden. Yağmurlu serin. Tam benim havalarım.


Bu alışkanlığı da yeni geliştirdim. Önceden yemek yerken ya hiç bir şey içmezdim, ya da kola içerdim. Artık kola içmek hoşuma gitmiyor. Ben de ya naneli ya da salatalıklı su içiyorum. Çok hoşuma gidiyor.


Hala da yazasım var. Telefon konuşması olsa sen aradın sen kapat derdim. Ki o da olmaz bu mantığa göre arayan da ben olurdum. Ne diyorum ben ya. Hadi ben aradım ben kapatıyorum o zaman. Herkese iyi günler, geceler, akşamlar. Sevgiler, saygılar. Birşeyler birşeyler. Bir daha ki tarifte görüşmek üzere. Kapat Gülce kapat....

Yorumlar

  1. Çok güzel yemeklerimiz var gerçekten de.İnsanın aklına giriveriyor. Benim de canım çekti şimdi :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar