Brokoli Salatası


Brokoli salatasını 2 gün önce yapmıştım aslında. Ama siteye ekleyeceğim gün, bilgisayarım virüs uyarısı verdi. Ne yaptım ettim halledemedim. Haliyle format yolları göründü bana, o gün tarifi veremedim. Ertesi gün terasa çıkıp, boş saklıları kaldırayım bari dememle başlayan macera, akşama kadar sürdü. Terası kışa hazırladım. Tabii bol bol börtü böcek ve benim çığlıklarım eşliğinde. Ufacık hayvanattan korkuyorum. Düşününce saçma geliyor. Ama fobi işte ne yapacaksın. Ayı getir, yılan getir, ne getirirsen getir de, böcek getirme. O derece. her neyse, öyle bir yorulmuşum ki, o akşam da siteye koyamadım. Yetmiyormuş gibi her yerim de hamladı :)

Neyse canım geç olsun güç olmasın diyerekten hemen malzemelerle başlıyorum.

Malzemeler


1 paket brokoli

2 diş sarımsak

1/2 çay bardağı sızma zeytinyağı

1/4 limon suyu ( zevkinize göre ayarlarsınız )

1 yemek kaşığı silme hardal tohumu

4 - 5 dilim hellim peyniri

Pul biber

Tuz

Kırpık kruton malzemeleri

1/2 bayat ekmek

1 yemek kaşığı sızma zeytinyağı

2 diş sarımsak

Bir tutam kekik

Bir tutam tuz

Bir tutam pul biber

Bir tutam kırmızı toz biber

Hazırlanışı

Brokolileri iyice yıkadım ve çok uzun ve sertleşmiş saplarını biraz kısalttım. Hemen bir tencereye su koydum, çok az tuz ekledim ve kaynamaya bıraktım.

O sırada sosu hazırlamaya başladım. Hardal tohumlarını öğüttüm ve yarım çay bardağı zeytinyağının içine atıverdim. 2 diş sarımsağı havana çok az tuz serpip dövdüm ve onu da yağın içine attım. Limon suyunu ve pul biberi de ekledim ve bir kenara koydum. Yağa iyice tatları çıksın diye bu işlemi başta yaptım.


Hemen  Kırpık kruton için gereken kırpık ekmekleri hazırladım. isterseniz bıçakla kesersiniz, ister elinizle parçalarsınız. ben ikisinin karışımını yaptım. İlk başta tırtıklı bıçakla kestim, sonra kalan büyük parçaları elimle hallettim. Şu büyüklükte oldular.


Bütün bu işlemler brokoli haşlanana kadar sürdü. Yani 6 - 7 dakika. Brokoliyi çok haşlamayı hiç sevmiyorum ben. Hem bütün besin değeri suya karışıp gidiyor. Hem de parçalanıveriyor.

Brokoliyi hemen süzdüm ve soğuk sudan geçirdim. Servis tabağına koydum. Zeytinyağlı sosu karıştırıp,kaşık yardımıyla brokolilerin üstüne güzelce yaydım.

Hemen krutonu pişirmeye koyuldum. Tavaya yağı attım altını yaktım. Yağ ısınmaya başlayınca ekmekleri ve baharatları koydum ve sürekli karıştırarak kavurdum. Aman karıştırmayı bırakmayın. Hemen yanar.

Krutonlar pişince hemen bir tabağa aldım.


Hemen hellim peynirini dilimledim. Çok ince dilimlemeyin, kuru olmasın.



Krutonu pişirdiğim tavayı yıkamadan çok az zeytinyağı serpip altını yaktım. Yağ ısınınca hellimleri tavaya bırakıverdim. Bir yüzleri kızarınca çevirdim ve öbür yüzlerini  de kızarttım. Tavaya bulaşmış olan bütün baharat hellime yapıştı ve çok leziz oldu.

Son olarak kızarmış hellimleri brokolinin yanına yerleştirdim. Krutonu salatanın üstüne serpe serpe yedim.


Ayrıca kırpık krutonu her türlü salataya serpebilirsiniz. Çok enfes oluyor. Akşam çok acıkırsam hep böyle yapıyorum. Saçma sapan saatte sandviç yiyeceğime, yeşil salata yapıyorum. Bu krutondan varsa serpiştiriveriyorum. Hem karnım doyuyor, hem de leziz bir şey yemiş oluyorum. Kilo açısından da bir sıkıntı yaratmıyor.

İşte brokoli salatam böyle bir şey oldu. Umarım beğenirsiniz. Sevgiler....

Yorumlar

  1. Brokoli çorbasından sonra favorim :)

    YanıtlaSil
  2. Aynen. Zaten brokoli nasıl sevilmez anlayabilmiş değilim. Yanlış mı pişiriliyor, adı mı itici geliyor bilemedim :))

    YanıtlaSil
  3. bunuda deneyin salatada harika

    http://nasilyapacagim.com/index.php/2015/12/31/brokoli-salatasi-nasil-yapacagim/

    YanıtlaSil
  4. Vallahi çok güzel bir şey olacağa benzer. Deneyeceğim muhakkak.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar