Alabalık Güveç


Günler kısaldı yine, ben de yemek yapmaya gündüz başlayıp hava kararınca bitirebiliyorum anca. Fotoğraflarda bir dengesizlik oluyor haliyle. Bundan böyle yemek yapma işi en geç dörtte bitecek. Yeni kuralım bu.

Bu akşam mis gibi bir balık yemeği pişirdim.  Hazırlaması da çok kolay üstelik. Güvece yerleştirip pişmesini bekliyorsunuz sonra yumuluyorsunuz. Ben bugün alabalık kullandım. Oturduğum semtte nedense balık fiyatları bir türlü düşmedi bu sene. Ben de en ucuz hangi balık varsa onu aldım. Balık balıktır sonuçta. Her türlüsü harika. Gidip kutu ton balığına bir yığın para vereceğime, ucuzundan taze balık alırım daha iyi diye düşündüm. Bence iyi de yaptım. Tarifi 1 adet alabalık için veriyorum. 2 adet için  vermeyi planlamıştım başta ama, 2 balık sayısına göre verdiğim tarifi çarp böl hesaplamakla uğraşmayın diye tek balığa döndüm sonradan. Şimdi kaç kişilik yapacaksanız sayıya göre malzemeyi çoğaltacaksınız sadece.

Malzemeler


1 adet alabalık   ( balığı temizletmiş, kılçıklarını çıkarttırmıştım. )

1 adet küçük boy domates

1/2 orta boy kuru soğan

1/2 dolmalık biber

1/2 kırmızı biber

2 - 3 dal maydanoz ( sadece yaprakları )

1/2 yemek kaşığı domates salçası

2 diş sarımsak

1 adet defne yaprağı

Taze biberiye

1 dilim limon

1 adet küp şeker

Tereyağı

Hazırlanışı

İlk önce fırını 200 dereceye ayarladım. Balığı güzelce tuzladım. Maydanozu ve biberiyeyi ince ince doğradım. Sonra biberleri jülyen doğradım. Hemen tavaya aldım ve sotelemeye başladım. Tabii ki çok az tereyağıyla. O sırada soğanı piyazlık doğradım ve tavaya ekledim. Hemen sarımsakları da incecik kıyıp tavaya yetiştirdim. İçine 1 adet küp şeker, biraz tuz çok az da karabiber koydum. Hep beraber canları kaçıncaya kadar kavurdum. O sırada salçayı da başka bir tavada kavurmaya başladım. Tabii ki yine çok az tereyağıyla. Salçaya da tuz atmayı unutmamak lazım. Her malzemenin tuzunu ayrı ayrı koymak lazım çünkü. Salça kavruladursun, ben de hemen domatesi soyup küçük küpler halinde doğradım. Hemen salçanın üstüne boca edip, domateslerin canı gidinceye kadar pişirdim. Salça domates karışımı çok koyu olur ise üzerine su ekleyebilirsiniz. Ben çok az bir şey ekledim. 1/2 çay bardağı kadardı sanıyorum.


Yukarıdaki sos koyu mesela. Bundan daha sıvı olacak. Kıydığım maydanoz ve biberiyeyi de bu sosa kattım karıştırdım.

Fırın o arada ısındı ben de hemen güvece balığı yerleştirmeye koyuldum. En alt kata bir dilim limonu koydum. Onun üstüne biber soğan karışımının yarısını yaydım. Sosun yarısını da biber soğan karışımın üstüne yaydım. Onların üstüne balığı koydum. Balığın göbeğine defne yaprağını yerleştirdim.

Balığın üstüne soğan biber karışımının kalan yarısını ve sosun kalanını döktüm. Üstüne ufak bir küp tereyağı koydum.


Güvecin üstünü folyo ile sıkıca kapatıp, fırının orta katına yerleştirdim. 20 dakika kadar pişirdim. Daha sonra folyoyu açtım ve fırını ızgara ayarına getirdim. 3 - 4 dakika da bu şekilde pişirdim ve balık hazır.

Yalnız son zamanlarda aldığım domatesler çok ekşi çıkıyor. Siz de kullanmadan önce bir kontrol edin. Eğer ekşiyse domates salçasını arttırıp domates miktarını azaltın. Ya da yarım dilim limon kullanın. Ben de ekşi olma sorunu olmadı ama, geçen gün yaptığım bamya aşırı ekşi oldu. Ki  limon kullanmamıştım bile. Şimdiden uyarayım dedim :))


 not: Benim güvecim  derin bir güveç değildi. Derince bir güveç kullanacaksanız domatesi normal boyutlarda kullanın.

Yorumlar

  1. Saygı değer hemşerim. Tarifinizi okuyunca Artvin'de yaşadığım dönemde Artvin'in değişik yerlerinde yediğim alabalığı anımsadım. Alabalığın yetiştiği yere göre tadı lezzetinin değiştiğini biliyorum. Ancak tarifinize göre alabalık yemeyi çok isterim. Selam sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Kemal bey, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim:) Adım kadar eminim ki Artvin'deki balıkla, buradaki balıkçıdan alınan balık arasında dağlar kadar fark vardır. Artvin'deki balığı alsam en basit şekilde kızartıversem, bu tariftekinden on kat daha güzel olur. Umuyorum ki bir gün oraya gidip bahsettiğiniz o harika balıklardan yiyeceğim :)) Sevgiler, saygılar.

    YanıtlaSil
  3. denedim çok güzel oldu, teşekkür ederim tarif için:)

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

görüşleriniz benim için önemli

Popüler Yayınlar